Ugrás a tartalomhoz
  • Hasznos
  • Adategyeztetés

Kötelező adategyeztetés és ügyfél-átvilágítás

Miért van szüksége erre?

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben foglaltak szerint naprakész ügyfél-átvilágítási adatokkal kell rendelkeznünk ügyfeleinkről.

Mi történik, ha nem végzem el az adategyeztetést?

Kötelező adategyeztetés hiányában az érintett ügyfelek megbízásainak teljesítését meg kell tagadnunk, így megfelelő adatok hiányában kifizetés sem teljesíthető.

Kiket érint?

Minden Ügyfelünk részére kötelező az adategyeztetés és az ügyfél-átvilágítás, azaz érinti:

  • a szerződőt,
  • a cselekvőképes kedvezményezettet (tehát pl. a kiskorú kedvezményezettet nem érinti),
  • a meghatalmazottat.

 

Hitel esetén a fentieken kívül:

  • az adóst,
  • az adóstársat,
  • a zálogkötelezettet.

Mikor kell elvégezni az adategyeztetést?

 

  • A szerződéskötéskor, majd a szerződés tartama alatt meghatározott időközönként, a kifizetéshez pedig elengedhetetlen.
  • Fontos, hogy adatváltozás esetén 5 napon belül jelezze új adatait felénk.

 

Mikor kell elvégezni az adategyeztetést?

Mit kell beküldenem?

Kérjük, küldje be:

 

  • Kiegészítő azonosítási adatlapot,

  • valamint az okmánymásolatokat.

 

A WebBankár szolgáltatásunk használata esetén a saját azonosításához szükséges "Kiegészítő adatlap" beküldése helyett, online is megteheti a szükséges nyilatkozatokat. Ehhez kérjük, válassza az „Adataim és azok módosítása” menüpontot, amit a jobb felső sarokban a nevére vitt kurzorral érhet el.

 

 Mire figyeljen a beküldés során?

 

  • Hiánytalanul, és olvashatóan töltse ki, valamint lássa el keltezéssel, és aláírásával is (dokumentum több pontján)  a "Kiegészítő azonosítási adatlapot".
  • Az okmánymásolatok olvashatók legyenek.
  • A feltölthető fájl formátumok: PDF, JPG, JPEG, PNG.
  • WebBankár felületünkön az egyszerre feltöltött fájlok együttes mérete nem haladhatja meg a 200 MB-ot.
  • A fundamenta.hu-n, az egyszerre feltöltött fájlok együttes mérete nem haladhatja meg a 15 MB-ot és egy fájl nem lehet nagyobb 4MB-nál.

Kiegészítő azonosítási adatlap

Az adatlap kitöltésnél kérjük, ezekre figyeljen:

  • kiemelt közszereplői státuszra, és az eljáró személyre 

vonatkozó nyilatkozatát is jelölje.

  • Az aláírást, és a keltezést se felejtse el.

Okmánymásolatok

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a vonatkozó Kormányrendelet értelmében a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos, 2020. március 11. és július 3. között, valamint a 2020. november 4. napján, vagy ez után lejáró okmányok a veszélyhelyzet megszűnését követő további 120 napig érvényesek

A 2020. november 4. és a veszélyhelyzet megszűnése között lejárt, illetve lejáró tartózkodásra jogosító okmányok, valamint a letelepedési engedély és bevándorlási engedély okmányok a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek.

 

Amennyiben Ön nem a saját nevében jár el, vagy Kiemelt közszereplő

 

Kérdések és válaszok az adategyeztetéssel kapcsolatban

Hogyan küldhetem be a dokumentumokat?

 

WebBankár felületünkön:

 

  • Saját azonosítását az „Adataim és azok módosítása” menüpontban végezheti el.
  • Cselekvőképes kedvezményezett adategyeztetéséhez szükséges dokumentumok beküldése: Új üzenet >> Kategória: Adatkezelés >> Tárgy: Adategyeztetés

 

Honlapunkon: www.fundamenta.hu/Kapcsolat > Írjon nekünk! > Ügyfél vagyok! Megkeresés témája: Adatváltozás bejelentése.

 

Postai úton: Fundamenta-Lakáskassza Zrt., 1949, Budapest

 

Személyesen: Ügyfélpontunk címe: 1123, Budapest, Alkotás utca 55-61. Időpontfoglalás

További információ

 

Az ügyfél-átvilágításról és a kötelező adategyeztetésről részletesebb információ a Hirdetmény az ügyfél-átvilágítással kapcsolatos kötelezettségekről című dokumentumban található.