-
A kedvezményezettet is be kell azonosítani?
Legkésőbb a kiutalást megelőzően a cselekvőképes kedvezményezett átvilágítására és az ő adategyeztetésére is szükség van, kifizetés ennek hiányában nem teljesíthető. Ennek az az oka, hogy a Lakásszámla megtakarítási időszaka a kiutalással véglegesen lezárul, és a cselekvőképes kedvezményezett megszerzi a szerződés felett a rendelkezési jogot.
-
A kiegészítő azonosítási adatlapon ügyfélszámot kérnek. Hol találom?
Ha Ön a szerződő, ügyfélszámát a szerződés visszaigazoló levelében, valamint az éves számlakivonaton is megtalálja.
A többi ügyfelünk, pl. a kedvezményezett esetében ezt a mezőt nem kötelező kitölteni.
-
A személyi igazolványom másolatát nem fogadták el. Mire kell figyelnem?
A személyi igazolványának mindkét oldaláról szükséges a másolatot megküldenie, ha csak az egyik oldalt küldte el, nem elegendő. Előfordulhat az is, hogy véletlenül nem a személyi igazolvány másolatát töltötte fel, vagy nem volt megfelelő a képminőség, és nem voltak olvashatók a másolaton szereplő adatok.
-
Beküldtem a kiegészítő azonosítási adatlapot, mégis azt írták, hiányos az adategyeztetésem. Mi ennek az oka?
A kiegészítő azonosítási adatlap nem elegendő, az okmánymásolatok is szükségesek a megfelelő adategyeztetéshez. Kérjük, juttassa el hozzánk lakcímkártyájának és a személyazonosításra alkalmas okmányának másolatát is.
-
Eredeti példányt kell beküldenem a kiegészítő azonosítási adatlapból?
Ha elektronikusan küldi be a WebBankár szolgáltatásunkon az adatlapot, abban az esetben nem szükséges eredeti példány.
Ugyanakkor figyelmébe ajánljuk, hogy a WebBankár szolgáltatásunk használta esetén a saját azonosításához a Kiegészítő adatlap beküldése helyett online is megteheti a szükséges nyilatkozatokat. Ehhez kérjük, válassza az „Adataim és azok módosítása” menüpontot, amit a jobb felső sarokban a nevére vitt kurzorral érhet el.
-
Kérik az üzletkötő aláírását a kiegészítő azonosítási adatlapon. Minden esetben szükséges?
Nem, az üzletkötő aláírására akkor van szükség, ha 2018.10.17-én, vagy azt követően kötötte a Lakásszámlát, és olyan szereplőre vonatkozóan, például a kedvezményezettre, vagy adóstársra töltik ki, akinek az azonosítása korábban személyesen, Fundamenta üzletkötő jelenlétében nem történt meg. Nem személyesen történő azonosítás esetén az üzletkötő aláírására nincs szükség.
-
Kiskorú a kedvezményezett, őt is be kell azonosítani?
Nem, a kiskorú kedvezményezett beazonosítására nincs szükség.
-
Kit számít cselekvőképesnek?
A nagykorú, cselekvőképességében nem korlátozott személyt nevezzük cselekvőképesnek.
A kiskorúak, a cselekvőképtelen nagykorúak és a cselekvőképességükben korlátozott személyek közül azok, akiknél a bíróság korlátozása a vagyonnal való rendelkezést érinti nem tekinthetők cselekvőképesnek.
A kiskorúak esetében cselekvőképes személynek minősülnek azok, akik 16-18 év közöttiek, és gyámhatósági engedéllyel kötöttek házasságot, ezzel nagykorúvá váltak. Ebben az esetben a házasságkötést engedélyező jogerős gyámhatósági határozatot is szükséges benyújtaniuk.
-
Már beküldtem a lakcímkártya másolatot, nem fogadták el. Mi ennek az oka?
A lakcímkártyájának a lakcímet igazoló oldaláról szükséges a másolatot megküldenie. Lehetséges, hogy Ön épp a másik oldal másolatát juttatta el hozzánk. Előfordulhat az is, hogy véletlenül nem a lakcímkártyája másolatát töltötte fel, vagy nem volt megfelelő a képminőség, és nem voltak olvashatók a másolaton szereplő adatok.
-
Már korábban megcsináltam az adategyeztetést és beküldtem az igazolványom másolatát. Miért kérik újra?
A jogszabályi előírok alapján az ügyfelek adatait rendszeres időközönként, újra egyeztetni kell. Az adategyeztetés gyakorisága ügyfelenként eltérő, azonban a kifizetéshez elengedhetetlen.
-
Már többször elküldtem az okmánymásolataimat, de még mindig hiánypótlást küldtek. Mi szükséges még?
A megfelelő ügyfél-átvilágításhoz, illetve az adategyeztetéshez elengedhetetlen a kiemelt közszereplői státuszára, tényleges tulajdonosra és az eljáró személyre vonatkozó nyilatkozat is, amelyet a Kiegészítő azonosítási adatlapon, vagy a WebBankár rendszeren keresztül, online tehet meg. A WebBankár rendszerben kérjük, válassza az „Adataim és azok módosítása” menüpontot, amit a jobb felső sarokban a nevére vitt kurzorral érhet el.
-
Mi a különbség a lakcím és a levelezési cím között? Miért kérik mindkettőt?
A lakcíméhez kérjük, a lakcímkártyáján is szereplő lakcímét tüntesse fel. Levelezési címként olyan cím megadására van lehetősége, ahova a leveleket, értesítéseket küldhetjük Önnek.
Ha a levelezési címe megegyezik a lakcímével, akkor ezt a mezőt nem szükséges kitöltenie.
-
Miért kötelező az adategyeztetés?
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben foglaltak szerint naprakész ügyfél-átvilágítási adatokkal kell rendelkeznünk ügyfeleinkről, melyhez kötelező meghatározott időnként adategyeztetést végezni. Ehhez szükséges, hogy beküldje az okmánymásolatait, valamint az is, hogy a
Kiegészítő azonosítási adatlapon vagy a WebBankár rendszerben online nyilatkozzon a kiemelt közszereplői státuszára, és az eljáró személyre vonatkozóan.
-
Többször próbáltam feltölteni a dokumentumokat, mindig visszadobja a rendszer. Mi lehet a gond?
Kérjük, ügyeljen a feltöltés során mind a fájlok méretére, mind a formátumára is.
A feltölthető fájl formátumok: PDF, JPG, JPEG, PNG. WebBankár felületünkön az egyszerre feltöltött fájlok együttes mérete nem haladhatja meg a 200 MB-ot.