Gyakori kérdések

Az alábbi témakörökből kiválaszthatja, hogy mivel kapcsolatban szeretne tájékozódni. Az adott témára kattintva pedig kérdések könnyítik meg, hogy megtalálja a szükséges információt. A leírásokban a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-t röviden Fundamentaként említjük.

Kérjük ossza meg a véleményét a fundamenta.hu honlapról, rövid kérdőívünk kitöltésével.

  • Az állami támogatást érintő, törvénymódosítás hatásai

    • Melyik jogszabály hatására módosultak az állami támogatás igénylés szabályai?

      A lakás-takarékpénztárakról szóló 1996. évi CXIII. törvény módosításáról szóló, 2018. október 17-én hatályba lépett 2018. évi LXIII. törvény (továbbiakban: törvénymódosítás) megváltoztatta az állami támogatás igénybevételére vonatkozó szabályokat.
    • Módosítható a kedvezményezett személye, és az új kedvezményezett kaphat-e állami támogatást?

      Lehet kedvezményezettet módosítani az eredetileg állami támogatásra jogosult szerződésen. Az állami támogatás az új kedvezményezett javára ugyanazon megtakarítási évekre és legfeljebb olyan összegekben igényelhető, amelyek tekintetében az állami támogatás igénylési feltételei 2018. október 16. napján fennálltak.
    • Módosíthatom a szerződésem a törvénymódosítást követően is?

      Ha 2018. október 17-én, vagy azt követően írta alá a szerződésmódosítási kérelmét, és azzal a szerződés futamidejét vagy a vállalt megtakarítás összegét növeli, a szerződésre állami támogatás legfeljebb a 2018. október 16-án érvényes futamidő végéig, és a 2018. október 16-án vállalt rendszeres megtakarítási összeg erejéig igényelhető.

       
    • Mely szerződésekre igényelhetek állami támogatás?

      Állami támogatás a legkésőbb 2018. október 16. napján aláírt szerződések esetén igényelhető, feltéve, hogy a szerződő, illetve a kedvezményezett az aláírt szerződés tekintetében 2018. október 16-án állami támogatásra jogosult volt.
    • Meddig jár állami támogatás az eredetileg állami támogatásra jogosult szerződésekre?

      Az eredetileg állami támogatásra jogosult szerződésekre a 2018. október 16-án érvényes szerződésben rögzített feltételek szerinti futamidő végéig jár az állami támogatás.

      Amennyiben a szerződést módosították, a legkésőbb 2018. október 16-án aláírt szerződésmódosítási kérelem szerinti futamidő végéig jár állami támogatás. (Ha a futamidőt csökkentették, akkor az állami támogatás is csak az új, módosított, rövidebb futamidő végéig vehető igénybe.)

      A futamidő a szerződés módozatának jellemzője, amelyet az Üzletszabályzat adott módozatra vonatkozó melléklete tartalmaz „A rendszeres megtakarító megtakarítási ideje a fordulónapig” elnevezés alatt.

      A futamidőn túl teljesített betétbefizetés után, ideértve a kiutalási időszakban teljesített betétbefizetést is, állami támogatás nem igényelhető.

      Az Üzletszabályzatot itt éri el.
    • Befolyásolja-e a törvénymódosítás a korábbi befizetéseim állami támogatását?

      A törvénymódosítás nem befolyásolja a 2018. október 17. előtt teljesített betétbefizetések után igényelhető állami támogatás összegét.
    • Igényelhetek-e állami támogatást arra a megtakarításra, amelyet a szerződésben vállalt összegen felül helyezek el?

      Állami támogatás legfeljebb a 2018. október 16-án érvényes, szerződésben vállalt rendszeres megtakarítási összegnek megfelelően igényelhető. 2018. október 16-át követően a szerződésben rögzített mértéket meghaladóan fizetett megtakarításra nem jár állami támogatás.
    • Alkalmazni kell-e a társasházak és lakásszövetkezetek által kötött szerződésekre is a fentieket?

      A fenti tájékoztatások vonatkoznak valamennyi lakás-előtakarékoskodó, vagyis magánszemély, társasház vagy lakásszövetkezet által megkötött lakás-előtakarékossági szerződésre.
    • Átruházható-e a szerződés közeli hozzátartozóra?

      A szerződés átruházása közeli hozzátartozó javára továbbra is lehetséges. Az állami támogatás az új szerződő vagy az általa megjelölt kedvezményezett javára ugyanazon megtakarítási évekre és legfeljebb olyan összegekben igényelhető, amelyek tekintetében az állami támogatás igénylési feltételei 2018. október 16. napján fennálltak.
    • Megváltoztatható-e az állami támogatás iránti igény az egyes megtakarítási évekre?

      Az állami támogatásra jogosult szerződéseken az állami támogatás igénylése megtakarítási évenként módosítható marad a 2018. október 16-án érvényes futamidőn belül.

      Azonban 2018. október 17-től állami támogatás csak olyan megtakarítási év után igényelhető, amelyre állami támogatás iránti igényét Ön 2018. október 16. napjáig bejelentette és állami támogatásra való jogosultsága fenn is állt 2018. október 16-án e szerződés vonatkozásában.
    • Mi történik a szerződés öröklése esetén?

      Öröklés esetén jogutódlás történik, ezért az állami támogatásra jogosult örökhagyó szerződése állami támogatásra jogosultként folytatható. Az állami támogatás az új szerződő vagy az általa megadott kedvezményezett javára ugyanazon megtakarítási évekre és legfeljebb olyan összegekben igényelhető, amelyek tekintetében az állami támogatás igénylési feltételei 2018. október 16. napján fennálltak.
  • Azonnali Fizetési Rendszer

    • A Fundamenta WebBankár felületén nem látom egyből, hogy megkapták a pénzem? Mi ennek az oka?

      A Fundamenta fogadó oldali szereplőként vesz részt az Azonnali Fizetési Rendszerben, amelynek köszönhetően a felénk elektronikusan indított, belföldi 10 millió forint alatti egyedi forintátutalásokat pár másodperc alatt befogadjuk az év 365 napján, 0-24 órában.

      Azonban a Fundamenta nem minősül pénzforgalmi szolgáltatónak, így a befizetéseket az elszámolási számlán legkésőbb a befizetést követő napon jelenítjük meg, míg a tényleges jóváírás, illetve elszámolás legkésőbb az átutalást követő munkanapon történik meg.
    • Beléptem a WebBankár felületemre, de még nem látom a számlatörténetben a „Beérkezett, de nem lekönyvelt tételek” között az általam elutalt pénzt, pedig a bankom visszajelezte, hogy sikeres volt a tranzakció.

      Főszabály szerint az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetésével a Fundamenta felé kezdeményezett, 10 millió forintot meg nem haladó, aznapi értéknapos átutalási megbízásokat néhány másodpercen belül befogadjuk Ezt követően a befizetéseket az elszámolási számlán legkésőbb a befizetést követő napon megjelenítjük, míg a tényleges jóváírás, illetve elszámolás legkésőbb az átutalást követő munkanapon történik meg.

      Miután Ön belépett a WebBankár rendszerbe, a böngészés ideje alatt beérkező új tranzakciókkal a felületi megjelenítést nem frissítjük, azokat csak a következő bejelentkezést követően tudja megtekinteni. Ha újratölti az aktuális lapot a böngészőben, vagyis frissíti a böngészőt, láthatóvá válnak ezek a tranzakciók is. A felületen az oldalak közötti váltás azonban nem jelent frissítést.
    • Hol találok részletes tájékoztatást az Azonnali Fizetési Rendszerről?

      Az Azonnali Fizetési Rendszer általános működésével kapcsolatban felmerülő kérdésekkel kapcsolatban részletes tájékoztatást nyújt az MNB által létrehozott honlap Gyakran Ismételt Kérdések aloldala: https://mnb.hu/azonnalifizetes#gyik
    • Hol tudom ellenőrizni, hogy sikeresen megkapta-e a Fundamenta a pénzemet?

      Amennyiben a tranzakció sikeres volt, arról az Ön által használt internetbank, mobilbank saját rendszerében, a szokott módon kap értesítést, vagy bankszámlája számlatörténetében tájékozódhat.

      Az utalás beérkezéséről megbizonyosodhat a Fundamenta WebBankár felületén is, ahol a beérkező, de még le nem könyvelt tranzakciókat általában néhány órán belül már megjelenítjük ügyfeleink egyszerűsített számlatörténetében.

      Mindenképpen érdemes regisztrálni WebBankár felületünkön, hiszen az aktuális információk és a számlatörténet megtekintése mellett, új lakás-előtakarékossági szerződést is köthet, módosíthatja adatait, intézheti ügyeit, és befizetéseit is kezelheti.
    • Még nincsen WebBankár regisztrációm, hogyan kell regisztrálni a felületre?

      Honlapunkon keresztül érheti el a WebBankár felületünket (www.fundamenta.hu, jobb oldalon felül található a WebBankár gomb). Itt tud regisztrálni, illetve a későbbiekben bejelentkezni már meglévő felhasználói fiókjába.

      A regisztrációhoz szüksége lesz 8 számjegyből álló ügyfélszámára, melyet a számlakivonaton talál meg. A regisztrációban segít Önnek rövid tájékoztató oldalunk, melyet ITT olvashat el. Amennyiben nem ismeri az ügyfélszámát, néhány személyes adat megadását követően megküldjük azt Önnek a nálunk korábban regisztrált e-mail címére. A regisztrációhoz szükséges információkat a https://ebank.fundamenta.hu/elfelejtett-ugyfelszam weboldalon igényelheti.
    • Rendelhetek másodlagos azonosítót a Fundamentánál vezetett szerződésekhez tartozó számlaszámokhoz is?

      Nincs mód másodlagos azonosító regisztrálására, mivel a Fundamenta nem minősül pénzforgalmi szolgáltatónak, ezért nem kezelünk másodlagos azonosítókat.
  • Felhasználás a szerződés lejárta előtt, felmondás

    • Azt írták, hogy nem egyezik az aláírásom. Mi alapján állítják ezt? Mit csináljak?

      Az Ön biztonsága érdekében minden beérkezett ügyfélrendelkezésen az aláírást összehasonlítjuk az ajánlati nyomtatványon vagy ügyfélnyilatkozaton szereplő aláírással. Figyelembe vesszük, hogy minden aláírás változhat az évek során, illetve, hogy nincs két egyforma aláírás, azonban ha nagyobb eltérést tapasztalunk, értesítjük ügyfelünket és kérjük, hogy erősítse meg szándékát.
    • Biztos, hogy nincs szükségem a kölcsönre, csak a teljes megtakarításomra. Hogy jutok a pénzemhez?

      Néhány egyszerű kérdés megválaszolását követően, egyénre szabott listát állítunk Önnek össze a kifizetéshez szükséges teendőiről és a legfontosabb tudnivalókról. A kérdéseket a Betétszámla kifizetés menüpontunkban találja.

      Lehetősége van rá, hogy hosszabb futamidejű, magasabb szerződéses összegű szerződésének módosítását kérje, úgy, hogy a szerződés hamarabb elérje a kiutalás feltételeit. Ehhez kérje Személyi Bankáraink, vagy TelefonBankárunk segítségét.

      Amennyiben az új, módosított kiutalási időpontnál korábban szeretne hozzájutni megtakarításához, szerződését írásban jelzett felmondással bármikor megszüntetheti.

      2018.10.16-án, vagy azt megelőzően kötött, állami támogatásra jogosult szerződések esetében, ha a megtakarítási időből már minimum 48 hónap eltelt, és a kifizetést lakáscélra kívánja felhasználni, kérheti a szerződés megszüntetését az állami támogatás kifizetésével együtt. Ehhez kérjük, használja a Felmondási nyilatkozat lakáscélú felhasználás esetén nyomtatványt. Ha a lakáscélú felhasználást választja, a kifizetés előtt, és a kifizetést követően is igazolnia szükséges ezt. A benyújtandó dokumentumokról részletes információt a Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére dokumentumban talál.

      Amennyiben 2018.10.17-én, vagy azt követően kötötte a szerződését, vagy a korábban kötött szerződését nem lakáscélra kívánja felhasználni, úgy a betéti kamattal növelt megtakarításait fizetjük ki. Ehhez a Felmondási nyilatkozat lakáscélú felhasználás nélkül nyomtatványra lesz szüksége, amelyet a WebBankár felületünkön is benyújthat, még egyszerűbbé, gyorsabbá téve az ügyintézést.

      Felhívjuk figyelmét, hogy a kifizetés feltétele a megfelelő ügyfél-átvilágítás, azaz a Kiegészítő azonosítási adatlap és az okmánymásolatok beküldése, melyek hiányában kifizetés nem teljesíthető. Bővebb információt a kifizetéshez szükséges adategyeztetésről ITT talál.
    • Mennyi idő múlva fizetik ki a befizetéseimet?

      A felmondási idő a hiánytalan felmondási kérelem beérkezésétől indul, a 2017.06.30-ig kötött szerződéseknél 3 hónap, a 2017.07.01-től kötött szerződések esetében pedig 2 hónap.

      Lehetősége van gyorsított eljárást is kérni, mely esetben a kifizetést a hiánytalan felmondási nyilatkozat beérkezését követően előreláthatóan 10 napon belül, de maximum 30 napon belül elindítjuk. A gyorsított eljárásban történő felmondás díja a számlaegyenlege 3%-a, amely a kifizetendő megtakarítás összegét csökkenti, és a kifizetéskor, a kifizetendő összegből vonjuk le.

      Felhívjuk figyelmét, hogy a kifizetés feltétele a megfelelő ügyfél-átvilágítás, azaz a Kiegészítő azonosítási adatlap és az okmánymásolatok beküldése, melyek hiányában kifizetés nem teljesíthető. Bővebb információt a kifizetéshez szükséges adategyeztetésről ITT talál.
    • Nem járt még le a szerződésem, de most van szükségem a pénzre. Mit tegyek?

      A szerződés lejárta előtt is kínálunk megoldást, válassza Megvalósító vagy Továbblépő Lakáshitelünket.

      A Megvalósító Lakáshitelt akkor igényelheti, ha Ön még kevesebb, mint két éve kezdte a megtakarítását, vagy a megtakarítása nem érte még el a szerződéses összeg tíz százalékát.

      A Továbblépő Lakáshitel abban az esetben segít Önnek lakáscélja megvalósításában, ha már két megtakarítási év eltelt, és a szerződéses összeg tíz százalékát megtakarította, azonban a szerződése még nem érte el a kiutalás feltételeit.
  • Hitelek igénylése

    • Biztosan megkapom az igényelt hitelt?

      Hitelkérelme és a benyújtott dokumentáció alapján minden esetben hitelbírálatot végzünk, amelynek eredményétől függ, hogy Ön megkaphatja-e az igényelt hitelt. A bírálat eredményéről és a kölcsön kifizetésének feltételeiről írásban adunk tájékoztatást Önnek.
    • Célbaérő lakáshitel igénylése esetén mennyit fogok havonta fizetni? Mennyi ideig?

      Mind a hitel futamidejét, mind a kamatát, mind pedig a kezelési költség mértékét a Lakásszámla Ön által választott módozata határozza meg. (A 2017.12.15. után kötött szerződések esetén nincs kezelési költség.)

      A lakáskölcsön havi törlesztőrészlete fix összegű, a szerződéses összeg ezrelékében adjuk meg, melynek mértékét  az Üzletszabályzat és annak mellékletei tartalmazza. A törlesztés futamidejét a kölcsönszerződésben is rögzítjük. Előtörlesztés esetén az Ön havi törlesztőrészletének összege nem módosul, a hitel futamideje csökken.
    • Hogyan igényelhetem a lakáshiteleket?

      Személyi Bankáraink készséggel állnak az Ön rendelkezésére, és részletes felvilágosítást nyújtanak hiteleinkkel kapcsolatban.

      Amennyiben nincs Személyi Bankára, kérjük, vegye fel a kapcsolatot telefonos ügyfélszolgálatunkkal a 06 1 411 8181, vagy jelezze honlapunkon a Kapcsolat menüpont alatt, hogy személyes tanácsadást kér.

      Ezt követően Személyi Bankárunk felveszi Önnel a kapcsolatot és segít a hitelkérelem összeállításában, illetve továbbítja azt felénk.
    • Kevesebb pénzre van szükségem, mint a szerződéses összeg. Így kérhetem a lakáshitelt?

      Természetesen erre is van lehetősége. A hitelkérelmi nyomtatványon kérheti a szerződéses összeg, és ezáltal az igényelt hitelösszeg csökkentését.
    • Kinek kell kitölteni a hitelkérelmet, ki lesz az adós, ki lesz az adóstárs?

      A kitöltésben segít Önnek Személyi Bankárunk, az adós és az adóstárs(ak) adatait is fel kell tüntetni a hitelkérelmi nyomtatványon.

      Megvalósító és Továbblépő lakáshitel esetén a szerződő lesz az adós, és ha a szerződésen jelöltek meg nagykorú kedvezményezettet, ő adóstárs lesz.

      Célbaérő lakáshitel esetén, ha a szerződésen jelöltek meg nagykorú kedvezményezettet, ő adós, míg a szerződő adóstárs lesz.

      Az összes hiteltípus esetén automatikusan bevonjuk adóstársként továbbá mind a szerződő, mind pedig a nagykorú kedvezményezett házastársát, illetve élettársát. Amennyiben az ingatlanra haszonélvezeti jogot jegyeztek be, a haszonélvezeti jog jogosultját szintén be kell vonni adóstársként az ügyletbe.

      Az, hogy szükséges-e további adóstársak bevonása, illetve jelzálog alapítása a Fundamenta javára, a felvenni kívánt hitel nagyságától függ.
    • Korlátozott a szerződésem az önkormányzatra/bankra/takarékszövetkezetre (Jogosult), kérhetek lakáshitelt?

      A szerződés korlátozása azt jelenti, hogy Ön lemond a rendelkezési jogáról a Jogosult javára. Amennyiben a Jogosult írásbeli hozzájárulását adja, ebben az esetben is igényelhet lakáshitelt.
    • Megvalósító és Továbblépő lakáshitel igénylése esetén mennyit fogok havonta fizetni? Mennyi ideig?

      A kiutalási időszak kezdetéig fix a törlesztőrészlet, amely a megtakarítás és a számlavezetési díj mellett a szerződéses összegre megfizetett áthidaló kölcsön kamatot tartalmazza. A megtakarítás mértékét az Ön által választott módozat, a kölcsön kamatának mértékét pedig a kölcsönkérelem befogadásának napján Hatályos Díjtáblázat határozza meg. A kiutalási időszakban megtakarítást már nem kell fizetnie, kizárólag az áthidaló kölcsön kamatát.

      A kiutalást követően a lakáskölcsön időszak következik. Ekkor mind a hitel futamidejét, mind a kamatát, mind pedig a kezelési költség mértékét a Lakásszámla Ön által választott módozata határozza meg. (A 2017.12.15. után kötött szerződések esetén nincs kezelési költség.)

      A lakáskölcsön havi törlesztőrészlete fix összegű, a szerződéses összeg ezrelékében adjuk meg, melynek mértékét  az Üzletszabályzat  és annak mellékletei tartalmazza. A törlesztés futamidejét a kölcsönszerződésben is rögzítjük. Előtörlesztés esetén az Ön havi törlesztőrészletének összege nem módosul, a hitel futamideje csökken.
    • Mi a Továbblépő Lakáshitel?

      Továbblépő Lakáshitel abban az esetben segít Önnek lakáscélja megvalósításában, ha már két megtakarítási év eltelt, és a szerződéses összeg tíz százalékát megtakarította, azonban a szerződése még nem érte el a kiutalás feltételeit.

      A kölcsönkérelem benyújtásának részletes feltételeiről Személyi Bankáraink nyújtanak részletes felvilágosítást, illetve a honlapunkon elérhető tájékoztatók segítségével is informálódhat. A kölcsönkérelem benyújtását követően hitelképesség-vizsgálatot végzünk, amelynek pozitív eredménye a folyósítás egyik feltétele.
    • Milyen célra kérhetem a lakáshiteleket?

      Lakáshiteleink kizárólag lakáscélú felhasználásra igényelhetőek. Az elfogadható lakáscélokat a lakás-takarékpénztári törvény határozza meg, a lakáscélokról szóló bővebb tájékoztatónkat ITT találja.
    • Mit jelent a Célbaérő lakáshitel elnevezés, és mikor igényelhető?

      A Lakásszámla szerződés megtakarítási időszakának lezárását, azaz a kiutalást követően folyósítható kölcsöntípus. A kiutalási értesítő levélben tájékoztatjuk a hitel részleteiről, és az értesítőre adott válaszában jelezheti szándékát, hogy a teljes megtakarításán kívül a szerződéses összeg részét képező, fix kamatozású lakáskölcsönre is igényt tart.

      A kölcsönkérelem benyújtásának részletes feltételeiről Személyi Bankáraink nyújtanak részletes felvilágosítást, illetve a honlapunkon elérhető tájékoztatók segítségével is kaphat információkat. A kölcsönkérelem benyújtását követően hitelképesség-vizsgálatot végzünk, amelynek pozitív eredménye a folyósítás egyik feltétele.
    • Mit jelent a Továbblépő lakáshitel elnevezés, és mikor igényelhető?

      Igénylésének feltétele, hogy a Lakásszámla megkötése után legalább két megtakarítási év eltelt, és a szerződéses összeg legalább tíz százaléka már összegyűlt.

      Lényege, hogy a teljes szerződéses összeg előre igényelhető és a szerződés lejártát megelőzően felhasználható lakáscélra: a lakáskölcsön, az állami támogatás (amennyiben a szerződést 2018. október 17. előtt kötötték, és jogosult állami támogatásra), vagy a kamatbónusz/megtakarítási bónusz (2018. október 17-től kötött szerződések esetében) a még be nem fizetett megtakarítással együtt.

      A kölcsönkérelem benyújtásának részletes feltételeiről Személyi Bankáraink nyújtanak részletes felvilágosítást, illetve a honlapunkon elérhető tájékoztatók segítségével is kaphat információkat. A kölcsönkérelem benyújtását követően hitelképesség-vizsgálatot végzünk, amelynek pozitív eredménye a folyósítás egyik feltétele.
    • Mit jelent az Megvalósító lakáshitel elnevezés és mikor igényelhetem?

      A Lakásszámla megkötése után közvetlenül, vagy a második megtakarítási év végéig, illetve a szerződéses összeg tíz százalékának összegyűjtése előtt igényelt hitel.

      Lényege, hogy a teljes szerződéses összeg: a lakáskölcsön, az állami támogatás (amennyiben a szerződést 2018. október 17. előtt kötötték, és jogosult állami támogatásra), vagy a kamatbónusz/megtakarítási bónusz (2018. október 17-től kötött szerződések esetében) a még be nem fizetett megtakarítással együtt előre igényelhető és lakáscélra fordítandó.

      A kölcsönkérelem benyújtásának részletes feltételeiről Személyi Bankáraink nyújtanak részletes felvilágosítást, illetve a honlapunkon elérhető tájékoztatók segítségével is kaphat információkat. A kölcsönkérelem benyújtását követően hitelképesség-vizsgálatot végzünk, amelynek pozitív eredménye a folyósítás egyik feltétele.
    • Több pénzre van szükségem, mint a szerződéses összeg. Így kérhetem a lakáshitelt?

      A szerződéses összeg emelésével növelheti az igényelhető lakáshitel összegét is. Kérje Személyi Bankára segítségét, vagy TelefonBankárunkon keresztül is jelezheti erre vonatkozó igényét.

      Figyelmébe ajánljuk, hogy a 2018. október 17. napját megelőzően kötött, állami támogatásra jogosult szerződések esetében, ha a szerződéses összeget 2018. október 16-át követően megemeli, többlet állami támogatást az emelt összeg után nem vehet igénybe. Állami támogatás kizárólag a 2018. október 16-án érvényben lévő feltételek szerint igényelhető.
  • Hitelek törlesztése, valamint elő- és végtörlesztés

    • Fizethetem csekken a hiteltörlesztést?

      A hitelek törlesztése esetén fizetési módként kizárólag a csoportos beszedési megbízás választható.
    • Ha vissza tudnám fizetni egy összegben a lakáshitel összegét, megtehetem? Hogyan?

      Kérjük, az ITT elérhető nyilatkozattal írásban jelezze nekünk elő-, illetve végtörlesztési szándékát. Válaszlevelünkben tájékoztatni fogjuk Önt, hogy milyen határidővel, milyen számlaszámra, mekkora összeget kell átutalnia ahhoz, hogy hitelét végtörleszteni tudja. A fizetendő díjat (azonnali áthidaló, és áthidaló kölcsön esetén) a mindenkor hatályos díjtáblázatunk tartalmazza.

      Lakáskölcsön esetén, ha ismert az Ön számára az aktuálisan fennálló tartozásának összege, nem szükséges előre jeleznie végtörlesztési szándékát.

      A hitel maradéktalan visszafizetéséről értesítjük Önt. Ha ingatlanára korábban jelzálogot jegyeztünk be a hitel miatt, akkor ezen értesítő levelünkkel együtt postázzuk a jelzálogtörléshez és a biztosítás engedményezésének feloldásához szükséges igazolást is, melyet Önnek szükséges benyújtania az illetékességgel rendelkező földhivatalhoz.

      Felhívjuk figyelmét, hogy a hitelügylet lezárásának feltétele, hogy Ön a lakáscélú felhasználást igazolja.
    • Hol van leírva, hogy csak csoportos beszedéssel fizethetek?

      A hitelszerződés részét képező, valamint a honlapunkon is elérhető  Áthidaló- és Lakáskölcsön Szerződés Általános Feltételek, illetve a kölcsönszerződésben is megtalálja az erre vonatkozó rendelkezést.

       
    • Miért írják le rögtön az elmaradásról szóló levélben, hogy milyen szankciókkal sújthatnak?

      Jogszabályi előírás alapján kötelességünk tájékoztatni Önt, milyen hátrányok érhetik, ha meghatározott ideig nem fizet, vagy fennálló hátraléka elér bizonyos mértéket.
    • Nagyobb összeget tudok befizetni, hogy kevesebb legyen a hitelem, megtehetem? Kell ezt jeleznem?

      Azonnali áthidaló kölcsön, illetve áthidaló kölcsön esetén kérjük, az ITT elérhető nyilatkozattal írásban jelezze nekünk előtörlesztési szándékát. Válaszlevelünkben tájékoztatni fogjuk Önt az előtörlesztés részleteiről. Az előtörlesztés díját a Hatályos Díjtáblázat tartalmazza.

      Lakáskölcsön (Célbaérő lakáshitel) esetén nem szükséges külön jeleznie, bármikor befizethet a hitelszámlájára nagyobb összeget. A hitel törlesztőrészlete a következő hónapokban nem lesz alacsonyabb a befizetés hatására, hanem a hátralévő futamidő csökken.
    • Volt pénz a számlámon, miért nem tudták leemelni a havi esedékes törlesztő részletet?

      Ha Ön adott meg érvényes csoportos beszedési megbízást, minden hónap elején elindítunk egy beszedési kérelmet számlavezető bankja felé. Több oka lehet, hogy a kért összeg lehívása nem sikeres, a leggyakoribb banki visszajelzés, hogy „nincs elég fedezet" a számlán.

      A beszedések pontos időpontját a honlapunkon elérhető Dokumentumtárban találja meg a "Csoportos beszedési naptár kölcsönszerződésekre vonatkozóan" dokumentumban.
  • Kiutalási időszak

    • Ha igénybe szeretném venni a lakáskölcsönt is, hogyan kell jeleznem?

      Amikor szerződése lejár, kiutalási értesítő levelet küldünk Önnek, amelynek része a „Nyilatkozat a lakáselőtakarékossági szerződés felhasználásáról” elnevezésű válaszlap.

      A válaszlapon jelezheti, hogy kéri a kiutalást, és a lakáskölcsönt is igénybe kívánja venni. A nyomtatványt alá kell írnia a szerződőnek, illetve ha jelöltek meg a szerződésen kedvezményezettet, és ezen személy cselekvőképes, akkor neki is. Nem cselekvőképes kedvezményezett esetén csak a szerződő írja alá a nyilatkozatot. Ezt követően kell vissza küldenie a kitöltött és aláírt válaszlapot részünkre.

      A lakáskölcsön igényléséről bővebb információt a Hitelek igénylése pontban, a Célbaérő Lakáshitelre vonatkozó kérdések között talál.
    • Hol van leírva, hogy a megtakarításomat csak a hitellel együtt fizetik ki?

      Ha úgy döntött, hogy a megtakarítása mellett a hitel lehetőséggel is élni kíván, a teljes szerződéses összeget  egyben fizetjük ki Önnek. Részkifizetést nem teljesítünk, erről tájékoztatjuk a kiutalási értesítőben és az Üzletszabályzatban, továbbá a hitelszerződésben szintén rögzítjük ezt.
    • Kevesebb pénzre van szükségem, mint a szerződéses összeg, de többre, mint a megtakarításom. Mit tegyek?

      Ebben az esetben a lakáskölcsönünk nyújt megoldást a szerződéses összeg csökkentése mellett, amit a hitelkérelmi nyomtatványon is kérhet. A lakáskölcsön igényléséről bővebb információt a Hitelek igénylése menüpontban talál, a Célbaérő lakáshitelre vonatkozó kérdéseknél.
    • Lejárt a szerződésem, kölcsönt igényeltem. Mennyi idő múlva fizetik ki?

      A kölcsönkérelem benyújtását követően hitelképesség vizsgálatot végzünk. Ha a hitelbírálat pozitív eredménnyel zárul a kapcsolattartó részére elektronikus levélben elküldjük a hitelszerződés tervezetét, továbbá ezzel egy időben a nyomtatott szerződés is kiküldésre kerül az aláírás érdekében postai úton.

      A hitelszerződésben felsoroljuk azokat a feltételeket, melyeket a kifizetéshez teljesíteni szükséges. A kifizetés legkorábban a kiutalást követően indítható el. Ha a kiutalás (megtakarítási időszak lezárása) megtörtént, és az utolsó kifizetési feltétel is teljesült, legkésőbb 15 napon belül elindítjuk a kifizetést.
    • Már négy éve fizetem a megtakarításokat, miért nem értesítettek még, hogy lejárt a szerződésem?

      A szerződések pontos futamidejét a választott módozat határozza meg. Az adott módozat esetében a megtakarítási idő minimális hosszát a szerződést visszaigazoló levelünkben, illetve az Üzletszabályzatban, annak mellékleteiben is megtalálja. Amennyiben a futamidő alatt, szerződésszerűen teljesítette a befizetéseit, a megtakarítási idő leteltét követő hónapban postázzuk a kiutalási értesítő levelünket, amelynek részeként küldjük azokat a válaszlapokat, melyek segítségével kérheti majd a kiutalást.

      Ha Ön négy éves futamidőt vállalt, a "4 éves megtakarítás" a módozattól függően jelenthet 48, 49, 50, 52 vagy 59 hónapos futamidőt is.

      A kiutalás feltételeinek egyike csupán a megtakarítási idő letelte. Ezért, ha az Ön által vállalt megtakarítási időszak véget ért és szerződésének lejáratáról még nem tájékoztattuk, kérjük, gondolja végig a következőket. Bármelyik lent említett esetben a kiutalás várható időpontja kitolódik.

      - Minden hónapban az adott hónap 13. napjáig befizette a vállalt megtakarítási összeget?

      - Rendszeresen, havi megtakarítással fizette a vállalt összeget, vagy utólag pótolt nagyobb összegeket?

      - Megemelte a szerződéses összeget a futamidő alatt?

      - Kért fizetési haladékot a megtakarítási időszakban?

      - 2018.10.17. előtt kötött, állami támogatásra jogosult szerződése esetében volt olyan év, amikor az állami támogatást a Magyar Államkincstár visszautasította?
    • Megírták, hogy a szerződést kiutalták, a pénzt még nem kaptam meg. Mikor fizetik ki?

      A kiutalás nem azonos a kifizetéssel, a kiutalás a Lakásszámla megtakarítási időszakának lezárását jelenti. Ha a kiutalási válaszlapot visszaküldte és elfogadta a kiutalást, akkor a kiutalási időpontban lezárjuk a szerződése megtakarítási időszakát, a kifizetést pedig a kiutalást követően, a kifizetési feltételek maradéktalan teljesülését követően indíthatjuk el.

      Amennyiben a kölcsönről lemondott, és lakáscélra kérte a megtakarítása kifizetését, 15 napon belül kifizetjük a Lakásszámlát, ha az ehhez szükséges összes dokumentumot beküldte. (Lakáscélú felhasználás igazolása, közeli hozzátartozói nyilatkozat stb.)

      Abban az esetben, ha a lakáskölcsönre is igényt tartott, a kifizetés feltétele, hogy a hitelszerződésben felsorolt kifizetési feltételek teljesüljenek. Az utolsó feltétel teljesítését követően 15 napon belül elindítjuk a kifizetést.
    • Melyek a lakáscélt igazoló dokumentumok, és mikor kell beküldeni őket?

      A lakáscélú felhasználást mind a kifizetést megelőzően, mind pedig a kifizetést követően, meghatározott határidőn belül igazolni szükséges. Arról, hogy az Ön által választott lakáscél esetén melyek ezek a dokumentumok, és milyen határidő áll a rendelkezésére bővebb információt a következő linkre kattintva talál: Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére.
    • Mit csináljak, ha van lakáscélom, de nem a jelenlegi kedvezményezettnek, hanem nekem lenne szükségem a pénzre?

      Ha a szerződésen jelöltek meg kedvezményezettet, akkor az ő, vagy közeli hozzátartozójának lakáscéljára használhatják fel a szerződést. (Amennyiben nincs kedvezményezett, akkor a szerződő, illetve az ő közeli hozzátartozójának lakáscélja valósítható meg a Lakásszámlából.)

      Amennyiben Ön a kedvezményezett közeli hozzátartozója, nincs akadálya, hogy az Ön lakáscéljára igényeljék a kifizetést. Ehhez az szükséges, hogy a cselekvőképes kedvezményezett töltse ki az Ön adataival a Közeli hozzátartozói nyilatkozatot, majd írja alá. A Közeli hozzátartozói nyilatkozat ebben az esetben akkor is elengedhetetlen, ha Ön a szerződő fél. Nem cselekvőképes kedvezményezett esetén Ön, mint szerződő írja alá a nyilatkozatot.

       
    • Mit küldjek vissza, ha nem akarok lakáscélt megjelölni, de a pénzre szükségem van?

      Ha nem kívánja lakáscélra használni az összeget, a Felmondási nyilatkozat lakáscélú felhasználás nélkül elnevezésű nyomtatványunk beküldésével kérheti a megtakarítása kifizetését.

      Felhívjuk figyelmét, hogy a kifizetés feltétele a megfelelő ügyfél-átvilágítás, azaz a Kiegészítő azonosítási adatlap és az okmánymásolatok beküldése, melyek hiányában kifizetés nem teljesíthető. Bővebb információt a kifizetéshez szükséges adategyeztetésről ITT talál.
    • Mit küldjek vissza, ha nem kérem a kölcsönt, de van lakáscélom?

      Amikor szerződése lejár, kiutalási értesítő levelet küldünk Önnek, amelynek része a „Nyilatkozat a lakáselőtakarékossági szerződés felhasználásáról” elnevezésű válaszlap.

      A válaszlapon jelezheti, hogy kéri a kiutalást, azonban a lakáskölcsönről lemond. A nyomtatványt alá kell írnia a szerződőnek, illetve ha jelöltek meg a szerződésen kedvezményezettet, és ezen személy cselekvőképes, akkor neki is. Nem cselekvőképes kedvezményezett esetén csak a szerződő írja alá a nyilatkozatot. Ezt követően kell visszaküldeni a kitöltött és aláírt válaszlapot részünkre.

      Figyeljen rá, hogy ha a szerződésen jelöltek meg kedvezményezettet, akkor az ő, vagy közeli hozzátartozójának lakáscéljára használhatják fel a szerződést. Amennyiben nincs kedvezményezett, akkor a szerződő, illetve az ő közeli hozzátartozójának lakáscélja valósítható meg a Lakásszámlából.

      A lakáscélú felhasználáshoz szükséges dokumentumokat kérjük, a válasznyilatkozatával együtt juttassa el hozzánk. A benyújtandó dokumentumokról részletes leírást a következő linkre kattintva talál:  Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére

      Felhívjuk figyelmét, hogy a kifizetés feltétele a megfelelő ügyfél-azonosítás, azaz a Kiegészítő azonosítási adatlap és az okmánymásolatok beküldése, melyek hiányában kifizetés nem teljesíthető. Bővebb információt a kifizetéshez szükséges adategyeztetésről ITT talál.
    • Mit küldjek vissza, ha nem tudom, mikor tudok lakáscélt igazolni? Mennyivel jutok később a pénzhez?

      Amennyiben Ön nem küldi vissza a kiutalást elfogadó nyilatkozatát, a felajánlott kiutalási időpontban hatályon kívül helyezzük a kiutalást.

      A kiutalási feltételek elérését követően, ha később fogja kérni a kiutalást, akkor sem szükséges a továbbiakban befizetéseket teljesítenie.

      Később bármikor kérheti, hogy szerződését újra soroljuk be a kiutalásra váró szerződések közé. Ha jelzi felénk az újrabesorolási igényét, és szerződése teljesíti a kiutalási feltételeket, a feldolgozást következő hónap 1. napjával újra elkezdődik a kiutalási időszak, és ismét elküldjük Önnek a kiutalási értesítőt a kiutalás elfogadásához szükséges válaszlapokkal együtt.
    • Több pénzre van szükségem, mint a szerződéses összeg. Mit tegyek?

      A kiutalást megelőzően kérheti a szerződéses összeg emelését.

      Kérjük, ebben az esetben egyeztessen munkatársainkkal, mert a szerződéses összeg emelése általában együtt jár azzal, hogy az új, megemelt szerződéses összeg mellett a kiutaláshoz szükséges feltételek már nem teljesülnek, ezért a kiutalási időszak később újra kezdődik. (A szerződéses összeg emelés díját a mindenkor hatályos Díjtáblázatunk tartalmazza.)

      Az állami támogatásra jogosult szerződéseknél fontos tudni, hogy a szerződéses összeg 2018. október 16-át követően történt emelése esetén nem igényelhető többlet állami támogatás.
  • Kötelező adategyeztetés és ügyfél-átvilágítás

  • Lakáscél igazolás

    • A kifizetés után hogyan kell igazolnom, és milyen határidővel, hogy valóban a megjelölt célra költöttem a folyósított összeget?

      A lakáscélú felhasználás igazoláshoz szükséges dokumentumok köre, és a rendelkezésére álló idő lakáscélonként eltérő. A Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére dokumentumban megtalálja az erre vonatkozó részletes információkat.
    • A számlámon van olyan tétel, ami nem a felújításhoz/építkezéshez szükséges, hanem pl. kerti szerszámok, virágcserép és üvegfesték is szerepel rajta. Így is elfogadják?

      Ha a számlán olyan tétel is szerepel, ami nem a lakáscél megvalósulását igazolja, akkor annak összegét a számla végösszegéből levonjuk. Igazolásként kizárólag azt az összeget fogadjuk el, ami a felújítás (építkezés) keretén belül beszámítható. Bővebb információt az igazolásként elfogadható anyagokról, eszközökről, szolgáltatásokról a Példa lakáscélok, amelyek megvalósíthatók Fundamenta Lakásszámlával tájékoztatónkban talál.
    • Bármilyen ingatlant megadhatok finanszírozott ingatlannak?

      Kizárólag lakóingatlan megjelölése esetén minősül lakáscélú felhasználásnak a kifizetés. Elfogadható ingatlan típusok köre: lakás, családi ház (lakóház), tanya, építési telek. Az elfogadható ingatlan típusok köre az egyes, válaszható lakáscéloknál eltérő lehet.
    • Építeni szeretnénk, illetve a meglévő ingatlanunkat bővíteni. Ebben az esetben milyen lakáscél igazolást kell benyújtani a kifizetéshez?

      Lakóingatlan építésére, illetve bővítésére is felhasználhatja Lakásszámláját.

      Ha Ön meglévő ingatlanát bővíti, a jogerős építési engedély másolatát várjuk.

      Építésnél attól függően, hogy mekkora ingatlant épít, más-más dokumentummal tudja igazolni lakáscélját. Erről részletes felvilágosítást található a Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére elnevezésű anyagunkban.

      Fontos, hogy a lakáscélú felhasználást igazoló dokumentumok a szerződő, vagy kedvezményezett jelölése esetén a kedvezményezett nevére szóljanak, vagy az ő közeli hozzátartozójukéra.

       
    • Felújítani szeretnék. Ebben az esetben hogyan kell a lakáscélt igazolni?

      A kifizetés előtt a felújítani tervezett ingatlan tulajdoni lapja szükséges az igazoláshoz, melyen előzetesen ellenőrizzük a lakáscélú felhasználáshoz szükséges feltételeket. A tulajdoni lapot nem kell beküldeni, azt a Díjtáblázatban foglalt díj ellenében a Fundamenta kéri le.

      Vizsgáljuk, hogy a megadott ingatlan lakóingatlannak (pl.: lakás, családi ház, tanya) minősül-e. Továbbá megnézzük, hogy az ingatlanban a szerződő (vagy kedvezményezett jelölése esetén a kedvezményezett), vagy ezen személy közeli hozzátartozója véglegesen bejegyzett tulajdonos vagy az ingatlan haszonélvezője/özvegyi jog jogosultja-e.

      A kifizetést követően 180 napon belül kell megküldeni a felújításhoz kapcsolódó anyagokról, szolgáltatásokról szóló számlák másolatát és a számlaösszesítő nyilatkozatot.

      A 2018.10.17. napját követően kötött lakásszámlák felhasználása felújítás esetén egy egyszerű nyilatkozattal (Nyilatkozat a lakás-előtakarékossági szerződés lakáscélú felhasználásáról) is igazolható.

      Figyelmébe ajánljuk, hogy a lakáscélú felhasználás igazolását gyorsan, egyszerűen benyújthatja WebBankár felületünkön keresztül is. Amennyiben ezt a beküldési módot választja, nem szükséges számlaösszesítő nyilatkozatot beküldenie a számlák mellé. Ezen túl a fent említett, Nyilatkozat a lakás-előtakarékossági szerződés lakáscélú felhasználásáról nyomtatvány helyett a 2018.10.17. napját követően kötött lakásszámlák felújításra történő felhasználása esetén, magán a felületen, a lakáscél igazolás funkcióban, egy jelölő négyzet segítségével megteheti ezt a nyilatkozatát.
    • Ha számlával szeretnék igazolni, milyen számlákat fogadnak el?

      Lakáscélú felhasználás igazolásaként olyan számla fogadható el, amely főként a lakáson belüli átalakítással, komfortosítással, a lakhatóság biztosításával, vagy építéssel kapcsolatos. Elfogadhatóak továbbá a kert kialakításához kapcsolódó számlák is. Példa lakáscélok, amelyek megvalósíthatók Fundamenta Lakásszámlával tájékoztatónkban talál.

      Számla lehet bármilyen adóigazgatási azonosításra alkalmas bizonylat (irat), melynek a következő adatokat kell tartalmaznia:

      - a terméket átadó (eladó, szolgáltatást nyújtó) adóalany neve, címe és adóigazgatási azonosító száma;
      - a terméket átvevő (vevő, szolgáltatást saját nevében megrendelő) neve, címe (A számláknak a szerződő, a kedvezményezett vagy közeli hozzátartozója nevére és a finanszírozott ingatlan címére kell szólniuk.);
      - vevő - belföldi adóalany – adószáma (társasház esetén);
      - a számla sorszáma;
      - a számla kelte;
      - a teljesítés időpontja (ha nem azonos a számla keltével);
      - a fizetés módja;
      - a termék (szolgáltatás) megnevezése, valamint besorolási száma; mennyisége és nettó egységára (adó nélküli értéke);
      - a számla nettó összértéke (adó nélküli értéke);
      - a felszámított adó százalékos mértéke és összegszerűen is kifejezve;
      - az áthárított adó összege.

      Előlegszámla csak végszámlával együtt fogadható el. A lakáscél igazoláshoz elegendő az eredeti számlák másolatát beküldenie, amit gyorsan, egyszerűen megtehet regisztrációt követően WebBankár szolgáltatásunkon keresztül is.
    • Hitelkiváltásra szeretném fordítani a szerződésemet, van rá lehetőség?

      Abban az esetben számít lakáscélú felhasználásnak a hitelkiváltás, ha az eredetileg felvett hitelét szintén lakáscélra folyósították.

      Kérjük, keresse fel a kiváltandó hitelt folyósító bankját, és töltesse ki a Hitelintézeti igazolás - magánszemélyek részére nyomtatványunkat, és annak cégszerű aláírással, pecséttel ellátott, 30 napnál nem régebbi példányának másolatát juttassa el hozzánk.

      Amennyiben a Fundamenta által folyósított hitelét kívánja kiváltani, nincs szükség külön nyomtatvány beküldésére, elegendő megadnia a kiváltandó szerződések számát.

      Fontos feltétel, hogy még legalább akkora összegű, fennálló hiteltartozása legyen, amekkora összeg kifizetését kéri erre a lakáscélra, és a szerződő vagy kedvezményezett jelölése esetén a kedvezményezett vagy közeli hozzátartozója tulajdonjoggal rendelkezzen vagy haszonélvezője/özvegyi jog jogosultja legyen a hitelből finanszírozott ingatlannak.
    • Kinek a lakáscéljára fordíthatom a Lakásszámlám?

      Ha a szerződésen jelöltek meg kedvezményezettet, akkor az ő, vagy közeli hozzátartozójának lakáscéljára használhatják fel a szerződést. Amennyiben nincs kedvezményezett, akkor pedig a szerződő, illetve az ő közeli hozzátartozójának lakáscélját valósítható meg a Lakásszámlából.

      Abban az esetben, ha a közeli hozzátartozó lakáscélja mellett döntenek, kérjük, töltsék ki a közeli hozzátartozó adataival a Közeli hozzátartozói nyilatkozatot, majd azt kedvezményezett jelölése esetén a cselekvőképes kedvezményezett írja alá. Ha nincs kedvezményezett, vagy a kedvezményezett nem cselekvőképes, akkor a szerződőnek kell kitöltenie és aláírnia a nyomtatványt.

      A Közeli hozzátartozói nyilatkozat abban az esetben is elengedhetetlen, ha van kedvezményezett a szerződésen, de nem az ő, hanem a szerződő lakáscéljára fordítják a kifizetendő összeget. Figyelembe véve, hogy a kedvezményezett a szerződő közeli hozzátartozója, nincs akadálya, hogy a szerződő lakáscéljára igényeljék a kifizetést. Ehhez azonban szükséges, hogy a Közeli hozzátartozói nyilatkozatot:

      • ha a kedvezményezett cselekvőképes: a cselekvőképes kedvezményezett töltse ki és írja alá,

      • ha a kedvezményezett nem cselekvőképes: a szerződő töltse ki és írja alá.

    • Lakást szeretnék venni, mikor köthetem meg az adásvételi szerződést? Felhasználhatom a pénzt erre a vásárlásra? Akkor is, ha még nem járt le a szerződésem?

      Az adásvételi szerződést megkötheti a Lakáskassza szerződés kiutalási időszakának kezdete előtt is.

      Amennyiben a kiutalásig hátralévő idő túl hosszú, és hamarabb szeretné felhasználni a Lakásszámláját, áthidaló kölcsöneink nyújtanak megoldást, vagy lehetősége van a futamidő lejárta előtt is felmondást kezdeményezni.

      Azt vizsgáljuk, hogy felmondás esetén a felmondási nyilatkozata beérkezésekor, kiutalás esetén a kiutalási időszak kezdetekor (az elfogadott kiutaláshoz tartozó értékelési fordulónapon), Megvalósító vagy Továbblépő hitel igénylése esetén pedig a kölcsönkérelem befogadásakor van-e még olyan vételárrész, amit nem fizettek meg. Ha még van fennmaradó, kifizetetlen vételárrész, úgy az adásvétel nem tekinthető lezártnak, azt lakáscélként el tudjuk fogadni.

      Fontos továbbá, hogy a szerződő vagy kedvezményezett jelölése esetén a kedvezményezett vagy közeli hozzátartozója tulajdonrészt szerezzen a finanszírozott ingatlanban az ügylettel.
    • Melyek a lakáscélt igazoló dokumentumok, és mikor kell beküldeni őket?

      A lakáscélú felhasználást mind a kifizetést megelőzően, mind pedig a kifizetést követően, meghatározott határidőn belül igazolni szükséges. Arról, hogy az Ön által választott lakáscél esetén melyek ezek a dokumentumok, és milyen határidő áll a rendelkezésére bővebb információt a következő linkre kattintva talál:

      Magánszemélyek esetén: Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére.

      Társasházak, Lakásszövetkezetek esetén: Tájékoztató a lakáscél igazolásról társasházak és lakásszövetkezetek részére
    • Mikortól gyűjthetem a számlákat?

      A számlák keltezésének legkorábbi időpontja a következő lehet:

      - Kiutalás és Lakáskölcsön esetében az elfogadott kiutaláshoz tartozó értékelési fordulónap.

      - Áthidaló kölcsön esetén az a nap, amikor a Fundamenta a hitelkérelmet befogadta.

      - Felmondás esetén a hiánytalan felmondó nyilatkozat beérkezésével megegyező nap.
  • Megtakarítás

    • Hol találok több információt a szerződésemről?

      Kérjük, használja a WebBankár szolgáltatásunkat. A felületen az aktuális információk és a számlatörténet megtekintése mellett, új lakás-előtakarékossági szerződést is köthet, módosíthatja adatait, beküldheti a lakáscélú felhasználásról szóló dokumentumait, intézheti ügyeit, illetve befizetéseit is kezelheti.
    • Meddig kell a szerződésemre beérkeznie a havi megtakarításoknak?

      A havi megtakarításainak minden hónapban az adott hónap 13. napjáig kell beérkezniük. Amennyiben havi rendszerességgel, de mindig később teljesíti befizetéseit, az a szerződés kiutalási időpontjának csúszásával járhat.
    • Miért kérik be mindig az adataimat a telefonban? A héten már harmadszor kell bediktálnom.

      A szerződésre vonatkozó, részletes információt kizárólag a szerződő részére adhatunk. Ahhoz, hogy meg tudjunk győződni arról, hogy valóban a szerződő telefonál, a személyes adatok egyeztetésével az azonosítást minden esetben el kell végeznünk. Erre akkor is szükség van, ha rövid időn belül ugyanazzal az ügyintézővel kerül kapcsolatba.
    • Mikor jár le a szerződésem?

      A szerződés lejáratának, azaz a kiutalásnak a részletes feltételei módozatonként eltérőek, amelyekről az Üzletszabályzat részletes leírást ad. Akkor zárható le a megtakarítási időszak, azaz lesz kiutalható egy szerződés, ha az alábbiak együttesen teljesülnek:

      - eltelt a módozat szerinti minimális megtakarítási idő,
      - a teljes megtakarítás elérte a módozatban rögzített minimális megtakarítási hányadot,
      - a szerződés elérte, vagy meghaladta a megadott értékszámot,
      - Ön elfogadó nyilatkozatában kérte a kiutalást.

      Az első három feltétel együttes teljesülése esetén a kiutalás időpontjáról, és a választható felhasználási lehetőségekről kiutalási értesítő levelet (AVISO) küldünk Önnek. Azt a formanyomtatványt is mellékeljük levelünkhöz, amelynek visszaküldésével elfogadhatja a kiutalást.

      A várható kiutalási dátumról érdeklődhet elérhetőségeinken, illetve a WebBankár felületen a szerződést érintő minden fontos információ megtalálható.
    • Mikor postázzák a számlakivonatomat?

      Számlakivonatot díjmentesen évente egyszer postázunk, áthidaló- és azonnali áthidaló kölcsön illetve betéti szerződések esetében a megtakarítási év lezárását követően, lakáskölcsön szerződések esetén pedig az aktuális hitelév lezárását követően.

      2018.10.17-e előtt kötött, állami támogatásra jogosult szerződések esetében az állami támogatást a megtakarítási év lezárása után igényeljük meg, majd ezt követően küldjük meg a számlakivonatot, ezért a számlakivonaton már az adott megtakarítási évre jóváírt állami támogatás összege is megjelenik.

      Amennyiben számlakivonatát nem kapta meg, jelezze felénk, és ismét postázzuk. Fontos, hogy leveleinket a nyilvántartásunkban szereplő levelezési címre küldjük ki, ezért kérjük, ha a lakcíme és/vagy levelezési címe megváltozott, a változást követő 5 napon belül jelentse be.

      Amennyiben lakcíme változott, kérjük, juttassa el hozzánk a lakcímkártyája lakcímet igazoló oldalának másolatát, illetve ha korábban adott meg levelezési címet, a lakcímváltozás bejelentésével egy időben jelezze, hogy a levelezési címet továbbra is fenntartja-e.

      Számlatörténetét megtekintheti WebBankár szolgáltatásunkon keresztül is, ahol emellett módosíthatja adatait, például lakcímét is.
    • Mindig hivatkoznak az Üzletszabályzatra. Nekem olyan nincs. Hogyan kaphatnék?

      Az Üzletszabályzatunkat bármikor letöltheti honlapunkról, a Hasznos/Dokumentumtár/Üzletszabályzat,Díjtáblázat menüpontból, emellett kérheti a WebBankár felületen keresztül küldött üzenetben is, valamint elérhetőségeinken.
    • Nem kaptam meg a csekkeket, elvesztek/megrongálódtak a csekkek. Hogyan pótolhatnám?

      WebBankár felületünkön, telefonon, levélben vagy Ügyfélpontunkon jelezze, hogy csekket kér, és mi pótoljuk azokat.
    • Rózsaszín postai csekken befizethetem-e a megtakarításokat?

      Nem, erre nincs lehetőség.
    • Szóltam a bankban, hogy minden hónapban menjen a pénz. Miért nem kérik?

      A banki fizetési módok különbözőek, lehet átutalási megbízással és a csoportos beszedéssel is teljesíteni a befizetést.

      Ha Ön rendszeres átutalási megbízást adott, és bankja azt nem teljesíti, akkor számlavezető bankja tud felvilágosítást adni ennek okáról.

      Ha Ön csoportos beszedési megbízást adott, akkor arról először a számlavezető bankjának elektronikus visszaigazolást kell küldenie felénk a GIRO, bankközi rendszeren keresztül. Attól a hónaptól tudjuk a beszedést teljesíteni, amelyik hónap elején a bank visszaigazolása már rendelkezésünkre áll. Ezen kívül fontos, hogy a csoportos beszedés érvényesítésének napján elegendő fedezet legyen a számláján.
    • Miért nem akkor kezdődött a megtakarításom, amikor a szerződésemet megkötöttem?

      A szerződés futamideje, megtakarítási idejének kezdete annak a hónapnak az első napja, amikor a számlájára a számlanyitási díjon felül beérkezett a módozat szerinti első teljes havi megtakarítás.

      Ha például szerződéskötéskor csak a számlanyitási díjat fizette meg, és a megtakarításokat két hónap múlva kezdte el fizetni, akkor a megtakarítási idő a szerződéskötést követő két hónap múlva kezdődött.
    • Hogy tudhatom meg év közben, hol tartok a befizetésekkel?

      Szerződése aktuális állapotát egyszerűen, kényelmesen figyelemmel kísérheti a WebBankár felületünkön keresztül.

      Emellett telefonos illetve személyes ügyfélszolgálatunk munkatársai is készséggel állnak rendelkezésére, továbbá írásban is kérhet kimutatást. Felhívjuk figyelmét, hogy az évközi számlaforgalomról igazolás kiállítása díjköteles szolgáltatás, melynek díját a Hatályos Díjtáblázat tartalmazza.
    • A csekken lévő számlaszámra átutaltam a havi megtakarításomat. Miért utalták vissza?

      A csekken megadott számlaszám a Fundamenta-Lakáskassza Zrt központi számlaszáma, nem az Ön szerződésének egyedi számlaszáma, mivel a csekken befizetett összeget a csekkazonosító alapján könyveljük betétszámlájára.

      Minden Lakásszámlához egy egyedi számlaszám tartozik, amit a szerződés visszaigazoláson, belépést követően a WebBankár felületen vagy a számlakivonatán megtalál, kérjük, a jövőben átutalásait a szerződése egyedi számlaszámára indítsa el.
    • A számlakivonaton nem látom a ... havi befizetést. Miért?

      Kérjük, először ellenőrizze a számlakészítés időpontját és azt, hogy a számlakivonat melyik időszak adatait tartalmazza.

      - Ha az Ön befizetése azon időszak előtt vagy után történt, amelyre a számlakivonat vonatkozik, azt az adott számlakivonaton nem jelenítjük meg. Az aktuális számlatörténetét WebBankár szolgáltatásunkon keresztül tekintheti meg.

      - Ha az adott időszakon belül történt befizetése nincs feltüntetve, akkor juttassa el hozzánk a befizetésről szóló bizonylat másolatát (csekk feladóvevény, átutalásról szóló bankszámlakivonat) és kérje az összeg lekönyvelését.
    • Állami támogatásra jogosult szerződésemre befizettem 240.000 forintot, miért nem kaptam meg a 72.000 forintos állami támogatást?

      Állami támogatás kizárólag a 2018. október 17. napját megelőzően kötött Lakásszámlákra igényelhető. Ha az állami támogatásra jogosult Lakásszámlája megtakarítási idejét 2018. október 17-én, vagy azt követően meghosszabbította, vagy a havi vállalt megtakarítást megemelte, állami támogatás sem a meghosszabbított megtakarítási időre, sem a megemelt megtakarításra nem igényelhető.

      A maximális állami támogatás igényléséhez fontos, hogy a megtakarításait időben, a periódus szabálynak megfelelően teljesítse. A periódus szabály lényege, hogy a megtakarítási évet 3 periódusra osztja, és az alábbiak szerint igényelhető az állami támogatás:

      - A megtakarítási év első felében beérkezett összeg alapján, maximum 240.000 forint befizetéséig a teljes befizetés 30 százaléka igényelhető állami támogatásként.
      - A 3. és 4. negyedévben a beérkezett összegre csak az éves megtakarításra járó teljes állami támogatás 25-25%-a igényelhető.

      Ez azt jelenti, ha például Ön az utolsó negyedévben fizeti be a teljes évi megtakarítását, csupán az arra a megtakarítási évre járó állami támogatásnak a 25%-át fogja megkapni, azaz 72.000 forint helyett 18.000 forintot. Ezért különösen fontos, hogy mindig havi rendszerességgel helyezze el megtakarításait betétszámláján.
    • Ha hamarabb befizetem, amit vállaltam, hamarabb lejár a szerződésem?

      A szerződése kiutaláshoz szükséges, minimális megtakarítási idő az Ön által választott módozattól függ. Hiába teljesíti előbb a vállalt összegeket, amíg a szerződés módozata szerinti minimális megtakarítási időszak nem telt el, a szerződés nem jár le.

      Kérjük, hogy a befizetései ütemezésnél arra is figyeljen, hogy a rendszertelen, illetve az idő előtti befizetésekkel állami támogatás, illetve bónusz veszteség is érheti.
    • Mi az értékszám? Honnan tudhatom, hogy most mennyi?

      Az értékszám az Ön megtakarítási teljesítményének mérésére szolgál, növekedésének üteme a megszolgált betéti kamattól függ, azaz a megtakarítások összegétől és azok elhelyezésének időpontjától. Az értékszám módozatban előírt szintjének elérése a kiutalás egyik feltétele. Ha Ön rendszeresen, minden hónap 13. napjáig teljesíti megtakarításait, akkor az értékszám a szerződésben rögzített futamidő végére eléri a kiutaláshoz szükséges mértéket. Az értékszám alakulásáról az évente küldött számlakivonatokban tájékoztatjuk, illetve folyamatosan tájékozódhat aktuális értékéről a WebBankár felületünkön is.
    • Ha kevesebbet fizetek be, nem jár az állami támogatás/bónusz?

      Ha kevesebbet fizet be, mint a vállat havi megtakarításának összege, a 2018.10.16-ig megkötött szerződések esetében az állami támogatást a tényleges befizetésekhez viszonyítottan megigényeljük, illetve a 2018.10.17-től kötött szerződések esetében a bónuszt is jóváírjuk szerződésén.

      Ugyanakkor a Lakásszámlája betétösszege így elmarad az optimálistól, mivel kevesebb lesz a megtakarítása, emellett a kevesebb befizetett összegre kevesebb állami támogatás/bónusz igényelhető, tovább növelve az elmaradás mértékét. Az elmaradások miatt kitolódhat a megtakarítási időszak, illetve a kiutalás időpontja.
  • Módosítások

    • Eddig havi 10 000 Ft-ot fizettem, fizethetek-e többet? Módosíthatom-e úgy a szerződést, hogy a magasabb állami támogatás/bónusz járjon?

      Természetesen lehetőség van az eredetileg vállalt havi megtakarításnál magasabb összeget fizetni.

      Ugyanakkor fontos, hogy a 2018. október 16-ig megkötött, állami támogatásra jogosult szerződések esetében a lakástakarékpénztárakról szóló törvény hatályos rendelkezése szerint a szerződésre állami támogatás legfeljebb a 2018. október 16-án érvényes futamidőnek és vállalt rendszeres megtakarítási összegnek megfelelően igényelhető.

      A 2018. október 17-én, vagy azt követően aláírt szerződések esetében akkor igényelhető magasabb bónusz a befizetések után, ha a vállalt havi megtakarítás mellett a szerződésmódosítást is kezdeményezi.

      Kérje Személyi Bankáraink segítségét, vagy telefonos illetve személyes ügyfélszolgálatunkkal vegye fel a kapcsolatot, hogy igényének megfelelő javaslatot dolgozhassunk ki Önnek a módosításra.
    • Korlátozva van a szerződésem az önkormányzatra (bankra, takarékszövetkezetre), módosíthatom-e a szerződést? Bejelenthetem-e a lakcímváltozást? Jelölhetek-e meg kedvezményezettet?

      A lakcímét valamint a levelezési címet a Jogosult engedélye nélkül is módosíthatja, kivéve, ha korábban levelezési címként a Jogosult levelezési címét adták meg.

      A fentieken túl a korlátozott szerződésnél bármilyen változtatást csak a korlátozás Jogosultjának engedélyével hajthatunk végre, ezért kérjük, a módosítási igényét írásban juttassa el részünkre, mellékelve a Jogosult engedélyét a módosításra.
    • Mást szeretnék kedvezményezettnek. Hogyan módosíthatok?

      A kedvezményezettet a megtakarítási időszakban (a kiutalást megelőző 30 napig) bármikor módosíthatja, postai úton beküldött kérelemmel, illetve telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon keresztül.

      A módosításhoz szükségünk van az új kedvezményezett személyi adataira: név, születési név, születési idő és hely, anyja neve, lakcím, személyi igazolvány száma, lakcímkártya száma.

      A 2018. október 17. előtt kötött, állami támogatásra jogosult szerződések esetében a fentieken kívül meg kell még adnia az új kedvezményezett adóazonosító jelét is. Fontos, hogy állami támogatás az új kedvezményezett javára abban az esetben igényelhető, ha a szerződés 2018. október 17. napja előtt kötött és jogosult volt állami támogatásra, valamint az új kedvezményezett javára nem igényeltek ugyanezen időszakra nézve állami támogatást. Ezen kívül kérjük, vegyék figyelembe, hogy kizárólag ugyanazon megtakarítási évekre és legfeljebb olyan összegekben igényelhető az állami támogatás, amelyek tekintetében az igénylés feltételei 2018. október 16. napján fennálltak.
    • Megváltozott a lakcímem, hogyan jelenthetem be?

      Lakcímváltozását, vagy levelezési cím rögzítésére/változtatására vonatkozó kérelmét az alábbi módokon juttathatja el hozzánk:

      - Elektronikusan, WebBankár felületünkön keresztül.
      - Szerződésszámra hivatkozva postai úton, aláírásával megerősítve rendelkezését.
      - Telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (kizárólag levelezés cím változás jelezhető).

      Amennyiben lakcíme változott, kérjük, juttassa el hozzánk a lakcímkártyája lakcímet igazoló oldalának másolatát, illetve ha korábban adott meg levelezési címet, a lakcímváltozás bejelentésével egy időben jelezze, hogy a levelezési címet továbbra is fenntartja-e.
    • Megváltozott a nevem, hogyan tudom bejelenteni?

      WebBankár felületünkön keresztül gyorsan, egyszerűen jelezheti a változást, vagy postai levélben tudja bejelenteni az Adatváltozás bejelentő nyilatkozat természetes személyek részére nyomtatványunk segítségével. Kérjük, hogy az adatváltozásról, a változást követő 5 napon belül küldjön értesítést részünkre.
    • Melyek azok a módosítások, amelyek nem fogadhatóak el telefonon keresztül?

      Átruházás: kizárólag postai levélben teheti meg, mert az új szerződő félnek aláírásával megerősítve vállalnia kell, hogy a szerződés a nevére kerül.

      Névváltozás: a megváltozott névvel aláírás mintát várunk Öntől, melyet írásban szükséges beküldenie. Ezt megteheti WebBankár felületünkön keresztül, vagy postai úton.

      Örökösödés: az örökös(ök) rendelkezést kizárólag – a jogerős hagyatékátadó végzés, vagy öröklési bizonyítvány másolatának megküldését követően – aláírásukkal megerősített levélben tehetnek.

      Kifizetéssel kapcsolatos rendelkezés: csak postai úton, eredeti aláírással fogadhatjuk el. Kivételt képez a Felmondási nyilatkozat lakáscélú felhasználás nélkül, mely rendelkezés a WebBankár szolgáltatáson keresztül is megadható.
    • Mit kell tennem, ha eddig átutalással fizettem, mostantól csekken szeretnék?

      Kérjük, szándékát jelezze felénk WebBankár felületünkön, telefonos ügyfélszolgálatunkon, vagy Ügyfélpontunkon keresztül, illetve postai úton is elküldheti kérelmét. A díjfizetési módot a szerződésén átállítjuk, így a továbbiakban rendszeresen kap majd csekket. Felhívjuk figyelmét, hogy ez a fizetési mód váltás, valamint a csekkes befizetés is díjköteles, amelynek díját a hatályos Díjtáblázat tartalmazza.
    • Mit kell tennem, ha eddig csekken fizettem, mostantól átutalással szeretnék?

      Kérjük, szándékát jelezze felénk WebBankár felületünkön, telefonos ügyfélszolgálatunkon, vagy Ügyfélpontunkon keresztül, illetve postai úton is elküldheti kérelmét. Így a jövőben nem küldünk Önnek több csekket.

      A rendszeres betételhelyezés érdekében ne felejtse ebben az esetben az átutalási megbízást a szerződéséhez tartozó számlaszám segítségével számlavezető bankjában, vagy netbankon keresztül megadni. (A szerződéséhez tartozó számlaszámát megtalálja a szerződés visszaigazolásán vagy számlakivonatain.)
    • Mit kell tennem, ha eddig csekken fizettem, mostantól csoportos beszedéssel szeretnék?

      Kérjük, számlavezető bankjánál adjon meg csoportos beszedési megbízást, amit akár netbankon keresztül, akár személyesen, a bankfiókban megtehet.

      A Lakásszámlája egyedi, a szerződéshez tartozó számlaszámára szüksége lesz, amit megtalál a szerződés visszaigazolásán vagy számlakivonatain. A megbízáson a fogyasztóként a szerződő nevét, címét, azonosítóként a tíz jegyű szerződésszámát egyben, kötőjel nélkül kell rögzítetnie. Jogosult azonosítóként a következőt kérje rögzíteni: A12217595.
  • Moratórium

  • Online szerződéskötés

    • Hogyan köthetek online szerződést?

      A WebBankár rendszerünkben elérhető lakástakarék kalkulátorral, valamint a VideóBankár rendszeren keresztül.
    • Hogyan köthetek szerződést a WebBankár felületen?

      WebBankár rendszerünkben csak a regisztrált, Lakásszámlával rendelkező ügyfeleinknek van lehetőségük új szerződést kötni.

      A kalkulátor segítségével könnyen kiszámíthatja, hogy mely módozat felel meg Önnek, majd egy elektronikus adatlapot kell kitöltenie.  A szerződéskötési felület kitöltésével, a szükséges dokumentumok elfogadásával és az ajánlat beküldésével létrejön az ajánlat, amelyet 30 napon belül visszaigazolunk Önnek. A számlanyitási díjat a WebBankár felületről indított bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki.
    • Hogyan köthetek szerződést VideóBankár segítségével?

      A VideóBankár rendszer segítségével személyes találkozás nélkül, ugyanakkor Személyi Bankárunkkal egyeztetve, távértékesítés keretében köthet szerződést. A kalkulációt követően az Ön e-mail címére elküldjük a szerződéses ajánlatot. Ezután a Személyi Bankár eljuttat Önnek e-mail vagy sms útján egy linket. A linkre kattintva a VideóBankár rendszerben megteheti a számlanyitáshoz szükséges nyilatkozatokat.
    • Kérdés esetén hogyan érhető el a Fundamenta?

      Bármelyik termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatos kérdés estén forduljon hozzánk bizalommal. Általános kérdését Írásban a Kapcsolat oldalunkon, vagy a honlapunkon elérhető Chat felületen is felteheti. Ha Ön már ügyfelünk, és a szerződésével kapcsolatos, konkrét kérdését a WebBankár felületünkön keresztül juttathatja el hozzánk. Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére a 06-1-411-8181-es telefonszámon, illetve Ügyfélpontunkon, Budapest, XII. kerület Alkotás utca 55-61. címen.
    • Mennyibe kerül a futár?

      A futárszolgálat az Ön számára ingyenes.
    • Mi a futár szerepe?

      A futár a honlapon kezdeményezett, online kötés esetén a megadott címre kiviszi azokat a dokumentumokat, amelyeket Önnek aláírásával el kell látnia. Az ajánlatot a futár jelenlétében kell aláírnia, aki egyben ellenőrzi, hogy az ajánlaton szereplő adatok a valóságnak megfelelnek. A megbízott futár az aláírt szerződések egyik példányát elhozza Öntől.

      FONTOS! Csak személyesen írhatja alá a szerződést, meghatalmazott nem járhat el az Ön nevében!

      Amennyiben az online szerződéskitöltés során azt a lehetőséget választotta, hogy a számlanyitási díjat (és az első havi megtakarítást) a futárnál kívánja fizetni, akkor a szerződésben meghatározott összeget a futár átveszi Öntől. Amennyiben a banki átutalást választotta a számlanyitási díj befizetésére, akkor a futárnak a banki átutalást igazoló bizonylatot (vagy másolatát) kell átadnia.
    • Mi legyen nálam a futárral való találkozáskor?

      Szükség lesz a lakcímkártyájára, valamint a személyi igazolványára, vagy egyéb, a személyazonosításra alkalmas okmányára, amelyet az ajánlat kitöltése során megadott. Ezen kívül attól függően, hogy melyik számlanyitási díj befizetési módozatot választotta, vagy az átutalást igazoló bizonylatot (vagy a másolatát) vagy készpénzben kiszámolt összeget kell átadnia a futárnak. Ezek hiányában a szerződéskötés nem valósul meg.
    • Mikor jön a futár?

      Amennyiben az adott hét péntekén 11 óráig köti meg a szerződést, akkor, időpont egyeztetést követően, a következő héten keresi Önt fel a futárszolgálatunk munkatársa.

      A futár csak munkaidőben (9 és 17 óra között) fog ellátogatni Önhöz, így kérjük, az online regisztráció során azt a címet is adja meg, ahol munkaidőben tartózkodik. Ezen kívül egyéb információk megadásával is segítheti futárunkat, annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a kapcsolatfelvétel.
    • Milyen díjakkal jár a számlanyitás?

      A számlanyitási díj az Ön által kiválasztott módozathoz tartozó, a szerződéses összeg %-ában meghatározott díj.
  • Szerződéskötés

    • Az ajánlaton nem azt az összeget jelöltem be, mint a visszaigazoláson található megtakarítás. Mi ennek az oka?

      A szerződéshez tartozik egy megtakarítási összeg, a szerződéses összeg ezrelékében meghatározott érték, ez a módozat szerinti megtakarítás, ami nem minden esetben kerek összeg. A szerződéshez tartozik ezen kívül a vállalt megtakarítás, ami az ügyfél által megjelölt, a módozat szerinti megtakarításhoz legközelebb álló kerekített összeg.
    • Azt írták a visszaigazolásban, hogy csekken fogok fizetni, pedig én csoportos beszedési megbízást adtam. Miért?

      Ahhoz, hogy csoportos beszedési megbízást tudjunk indítani a megtakarítása beszedésére, szükséges, hogy a számlavezető bankja a csoportos beszedési megbízás érvényességét elektronikusan, a bankközi GIRO rendszeren keresztül visszaigazolja a Fundamenta részére.

      Ameddig ez nem történik meg, áthidaló megoldásként csekket küldünk, hogy a befizetéseit teljesíteni tudja, és így a megtakarítása folyamatos legyen. Emiatt rendszerünkben csekkes díjfizetést regisztrálunk egészen a csoportos beszedési megbízás érvénybe lépéséig. Azt követően, hogy számlavezető bankja megküldi, és a Fundamenta is elfogadja a megbízást, írásban értesítjük Önt.

      Az átmeneti időszakban arra is lehetősége van, hogy a megtakarításait a WebBankár felületünkön kártyás befizetéssel, vagy banki átutalással rendezze. A befizetéshez szükséges, egyedi számlaszámát a szerződés visszaigazoló levelében találja.
    • Befizettem a számlanyitási díjat, ettől a hónaptól számít a vállalt megtakarítási idő?

      A számlanyitási díj megfizetése az ajánlat elfogadásának és a szerződés létrejöttének a feltétele. Ez nem jelenti a megtakarítási idő kezdetét. Ha szeretné, hogy szerződésének megtakarítási időszaka a szerződéskötéssel együtt kezdődjön, kérjük, a számlanyitási díjon felül fizessen be egy havi megtakarítási összeget, valamint egy havi számlavezetési díjat.
    • Köthetek több szerződést is, ha nekem már van? Kaphatok mindegyik szerződésre bónuszt?

      Nincs mennyiségi korlát, Önnek egy időben több Lakásszámlája is lehet. Amennyiben több Lakásszámlával rendelkezik, úgy többszörösen is élvezheti a szerződés nyújtotta előnyöket, így a bónusz igénybevételének lehetőségét is.
    • Már két hete befizettem a számlanyitási díjat, de még nem kaptam visszajelzést. Mikor várhatom?

      A Lakásszámla szerződését az ajánlat aláírását követő egy hónapon belül rögzítjük, amelyről, valamint a szerződés legfontosabb tulajdonságairól visszaigazoló levelet küldünk.

      Ha az ajánlati kötöttség 30 napos ideje alatt szerződését - például adathiány miatt - nem tudjuk rögzíteni, arról értesítjük üzletkötőjét. Ebben az esetben az üzletkötő ismét felveszi Önnel a kapcsolatot, és tájékoztatja a szükséges hiánypótlásról.
    • Megkaptam a szerződés visszaigazolását, de hibás. Szeretném, ha kijavítanák, mi a teendőm?

      A hibásnak tartott adatok kijavítását kérheti WebBankár felületünkön, telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, továbbá postai levélben, valamint jelezheti igényét Személyi Bankáránál is.
    • Mi a kedvezményezett szerepe? Ki lehet kedvezményezett? Megjelölhetem-e kedvezményezettnek a keresztlányomat, a testvérem gyermekét, a házastársam édesanyját?

      Amennyiben Ön kedvezményezettet jelöl meg a Lakásszámláján, úgy a szerződést a kedvezményezett, vagy az ő közeli hozzátartozójának lakáscéljának megvalósítására használhatják fel.

      Kedvezményezett kizárólag közeli hozzátartozó lehet, akiknek körét jogszabály határozza meg. Közeli hozzátartozó a házastárs, az egyeneságbeli rokon (pl.: szülő, nagyszülő, gyermek, unoka) és az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér. Ezért például a keresztlány, a testvér gyermeke, a házastárs édesanyja nem lehet kedvezményezett a Lakásszámlán.
    • Mi az a lakás-takarékpénztári szerződés, Lakásszámla?

      A lakás-takarékpénztári szerződés, amit gyakran Lakásszámlának is nevezünk, magában foglal egy betét- és egy hitelszerződést.

      Ön, mint szerződő vállalja, hogy a választott módozatban meghatározott megtakarítási idő alatt, meghatározott összeget, meghatározott rendszerességgel a Fundamentánál betétként elhelyez és leköt.

      A Fundamenta pedig kötelezettséget vállal arra, hogy a megtakarítási időszakot követően, az Ön, illetve a kedvezményezett kérésére a szerződésben meghatározott feltételek teljesülése, valamint hitelképesség esetén, a módozatban rögzített feltételekkel lakáscélú kölcsönt nyújt.

      A Lakásszámláról bővebb információt a www.fundamenta.hu/lakastakarek oldalon talál, valamint a Lakásszámláról bővebben az Üzletszabályzatban olvashat. Szívesen nyújtanak részletes felvilágosítást Személyi Bankáraink is Önnek. Kapcsolat oldalunkon keresztül telefonon, írásban és személyesen is elérhet minket.
    • Miért leveleznek velem, amikor nem kötöttem Önökkel szerződést?

      Ha nem tud Lakásszámla szerződésről, kérjük, gondolja át: van-e közművesítésre kötött részletfizetési megállapodása a helyi önkormányzattal vagy a vízközmű társulattal. A közműberuházások igen gyakran lakás-takarékpénztári szerződések segítségével valósulnak meg, elképzelhető, hogy ez az Ön esetében is így történt. További felvilágosításért kérjük, keresse telefonos ügyfélszolgálatunkat, vagy írjon nekünk www.fundamenta.hu/kapcsolat oldalon keresztül.
    • Milyen célra használható fel a Lakásszámla?

      Lakás-takarékpénztári megtakarításait, illetve az igényelhető hitelt lakáscélra használhatja fel. A leggyakoribb lakáscélok: lakóingatlan felújítása, építése/bővítése, vásárlása, lakáscélú hitel kiváltása. Részletes információt a Tájékoztató a lakáscél igazolásról magánszemélyek részére talál.
    • Milyen díjakkal jár a számlanyitás?

      A számlanyitási díj mértékét az Ön által kiválasztott módozat határozza meg a szerződéses összeg százalékában.
    • Nem kaptam szerződés visszaigazolást, hogyan kérhetek?

      A szerződés visszaigazolását kérheti WebBankár felületünkön, telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon, továbbá postai levélben a pontos lakcímének megjelölésével.
  • WebBankár

    • Hogy tudom módosítani a WebBankárhoz használt jelszavamat?

      A jelszómódosításhoz kérjük, hogy a bejelentkezést követően válassza ki a "Jelszó módosítás" menüpontot a legördülő menüből.
    • Hogyan tudok üzenetet küldeni a WebBankárból a Fundamentának?

      A fejlécben található boríték ikonra kattintva, vagy a főoldalon az "Olvasatlan üzenetek" ->" Összes üzenet"-> "Üzenetek" felületen keresztül tud üzenetet írni nekünk.

      Új üzenet írásához kattintson az "Új üzenet" gombra. Az üzenetéhez jpg, jpeg, png, es3 és pdf formátumú képet vagy dokumentumot is csatolhat.
    • Hol találok bővebb információt a WebBankár rendszer használatáról?

      További részletes információt a WebBankár rendszer használatáról a WebBankár felhasználói kézikönyvben olvashat.

       
    • Hol találom a szerződéshez tartozó számla fizetési történetét, illetve a ki- és befizetéseket?

      A szerződéséhez tartozó "Egyszerűsített számlatörténet" felületen tájékozódhat a lakás-előtakarékossági szerződéshez tartozó számla fizetési történetéről, valamint nyomon követheti a ki- és befizetéseket.
    • Hol találom meg a szerződéseim részletes adatait?

      A főmenüből válassza ki az "Ügyintézés" menüpontot, majd kattintson a "Szerződéseim" linkre, és itt, a navigációs sávon tudja kiválasztani a szerződését, melynek adatait meg kívánja tekinteni. (A csoportos szerződések adatai a WebBankár felületén nem jelennek meg.)

      A navigációs sávon egyszerre legfeljebb három szerződés jelenik meg. Ha Önnek több szerződése van, akkor a "További szerződések" gombra kattintva, egy legördülő listából tudja kiválasztani azokat.
    • Hol tudok befizetést kezdeményezni a szerződésemhez?

      A szerződéséhez tartozó "Egyszerűsített számlatörténet" panelen a "Befizetés" gombra kattintva éri indíthat befizetést a szerződésére. A sikeres befizetésről a megadott e-mail címére értesítést küldünk.

      Lakáskölcsön esetén a WebBankár felületről nem tud befizetést kezdeményezni. Társasházak és Lakásszövetkezetek szintén nem tudnak befizetést indítani a WebBankár felületről.

       
    • Hol tudom megtekinteni üzeneteimet?

      A fejlécben található boríték ikonra kattintva, vagy a főoldalon az "Olvasatlan üzenetek"->"Összes üzenet"-> "Üzenetek" felületen keresztül tudja megtekinteni a bejövő és kimenő leveleit is.

      A 2020. november 18. előtti üzenetei pedig a főmenü „Információk” pontján belül a "Saját dokumentumok" között találhatók.
    • Hol tudom megtekinteni üzeneteimet?

      fejlécben található boríték ikonra kattintva, vagy a főoldalon az "Olvasatlan üzenetek"->"Összes üzenet"-> "Üzenetek" felületen keresztül tudja megtekinteni a bejövő és kimenő leveleit is.

      A 2020. november 18. előtti üzenetei pedig a főmenü „Információk” pontján belül a "Saját dokumentumok" között találhatók.
    • Ki regisztrálhat a WebBankárba?

      Abban az esetben regisztrálhat a WebBankár rendszerünkbe, ha rendelkezik (vagy egy éven belül rendelkezett) Fundamenta lakás-előtakarékossági szerződéssel, melynek Ön a szerződője, vagy hitelszerződést kötött a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-vel mint adós, vagy adóstárs.
    • Mi a teendőm ha új szerződésem kötésekor kedvezményezettet szeretnék megadni?

      Az új szerződés kötése során az első, „Adatok megadása szerződéskötéshez” lépés során tudja kiválasztani, hogy Ön, a szerződő egyben a kedvezményezett is, vagy kedvezményezettkén valaki mást szeretne megadni. Amennyiben nem Ön, mint szerződő kíván egyben a kedvezményezett is lenni,  kérjük, válassza a „Nem a szerződő a kedvezményezett” lehetőséget, majd a második lépésnél meg tudja adni a kedvezményezett személyes adatait.
    • Mi a teendőm, ha az adategyeztetés alkalmával azt tapasztalom, hogy valamelyik személyes adatom megváltozott?

      Új adatait a "Módosítás" gombra kattintva tudja megadni.

      Sikeres adategyeztetést követően SMS formájában elküldjük a 8 számjegyből álló megerősítő kódját a rendszerünkben nyilvántartott mobiltelefonszámára, melyet a Visszaigazoló SMS ablakban kell megadnia.
    • Mi történik akkor, ha rosszul adom meg a jelszavamat?

      Hibás jelszó megadása esetén a sikertelen próbálkozásokat követően a fiókját felfüggesztjük. A feloldást követően újra próbálkozhat a bejelentkezéssel. A felfüggesztések ideje minden további sikertelen próbálkozás után dinamikusan növekszik. Ebben az esetben kérjük, hogy az "Elfelejtett jelszó" funkciót használva igényeljen új WebBankár jelszót.
    • Miért nem látom a számlatörténetben a "Beérkezett, de nem lekönyvelt tételek" között az elutalt pénzt, pedig a bankom visszajelezte, hogy sikeres volt a tranzakció?

      Az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) bevezetésével a 10 millió forintot meg nem haladó, aznapi értéknapos átutalási megbízásokat néhány másodpercen belül befogadjuk. A befizetések a szerződés elszámolási számláján legkésőbb a befizetést követő napon jelennek meg. A tényleges jóváírás, illetve elszámolás legkésőbb az átutalást követő munkanapon történik meg.

      Bankkártyás fizetés esetén a befizetett tétel(ek) beérkezésének átfutási ideje hosszabb időt, akár több napot is igénybe vehet.

      A WebBankár rendszerbe belépést követően, a böngészés ideje alatt beérkező új tranzakciókkal a felületi megjelenítést nem frissítjük, így azokat csak a következő bejelentkezést követően tudja megtekinteni, illetve ha újratölti, vagy frissíti az aktuális lapot a böngészőben, szintén láthatóvá válnak ezek a tranzakciók (a felületen az oldalak közötti váltás nem jelent frissítést).
    • Milyen adatok szükségesek a WebBankár regisztrációhoz?

      A WebBankár felületre a 8 jegyű ügyfélszáma segítségével tud regisztrálni. Az ügyfélszámot a szerződését visszaigazoló levelünkben, illetve az éves számlakivonaton is megtalálja.

      A regisztrációhoz szüksége lesz továbbá a szerződéskötéskor megadott mobiltelefon számára is.

      Amennyiben nem ismeri ügyfélszámát kattintson ide és válassza ki az oldalon a "Nem ismerem az ügyfélszámomat" gombot, ahol a rendszerünkben nyilvántartott adatokkal beazonosítjuk Önt, és a korábban megadott e-mail címére továbbítjuk a regisztrációhoz szükséges információkat.

      Ha a regisztrációt nem sikerül elvégeznie, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 411 8181-es számon (munkanapokon 8:00 és 18:00 - szerdán 8:00 és 20:00 között).
    • Milyen időközönként kell módosítani a jelszavamat?

      Jelszavát az aktuális biztonsági beállítások szerinti idő eltelte után kell módosítania. Erre a rendszer miután szükségessé válik, a következő bejelentkezés alkalmával emlékezteti Önt.
    • Mit jelentenek a grafikus ábrán a sárga pontok?

      szerződése aktuális egyenlegét mutatja a sárga pont a diagramon.
    • Mit jelölnek a grafikus ábrán a vörös pontok?

      Ha Ön 2018. október 17. napját megelőzően kötött állami támogatás igénylésére jogosult szerződést, a vörös pont az állami támogatás jóváírását, és annak részleteit mutatja.

      A 2018. október 26. napjától kötött bónusz ügyfélkedvezményre jogosult szerződések esetében nem látható vörös pont a grafikus ábrán.
    • Tudok-e szerződést kötni a WebBankár felületén?

      Regisztrációt követően az "Új szerződés kötése" menüponton keresztül, vagy a főoldalon található Lakástakarék kalkulátoron a "Számítás" gombot választva éri el a kalkulátor funkciót, amellyel új ajánlatot készíthet és beküldheti nekünk új szerződésre vonatkozó igényét.
  • Örökösödés

    • Elhunyt a kedvezményezett. Mit kell tennem?

      A kedvezményezett elhalálozása nem számít örökösödésnek, a szerződő rendelkezik továbbra is a szerződés felett. Ugyanakkor kérjük, minden esetben jelentse be a módosulást, a szerződésszámra hivatkozva küldje be a halotti anyakönyvi kivonat másolatát és amennyiben úgy dönt, hogy másik kedvezményezettet kíván megjelölni, az erre vonatkozó rendelkezését.

      További információt, illetve a teendőiről részletes leírást a honlapunkon elérhető Tájékoztató örökösödés esetén elnevezésű dokumentumban talál.
    • Hitelt vettünk fel, és elhunyt az adós/adóstárs. Mit tegyek?

      Kérjük, a szerződésszámra hivatkozva értesítsen minket a történtekről, és juttassa el hozzánk a halotti anyakönyvi kivonat, valamint a jogerős hagyatékátadó végzés, vagy öröklési bizonyítvány másolatát.

      A hitelszerződéssel kapcsolatban további információt a Tájékoztató örökösödés esetén dokumentumban talál.
    • Elhunyt a szerződő fél. Mit kell tennem?

      A szerződésszámra hivatkozva kérjük, az elhalálozásról írásban értesítsen bennünket, és csatolja a halotti anyakönyvi kivonatot. A további teendők annak függvényében határozhatók meg, hogy volt-e kedvezményezett megnevezve a szerződésen, amellyel kapcsolatban az alábbi két pontot vegye kérjük figyelembe.
    • Elhunyt a szerződő, volt kedvezményezett a szerződésen. Neki mi a teendője?

      Ha elhunyt a szerződő fél és volt kedvezményezett a szerződésen, akkor – a halotti anyakönyvi kivonat megküldését követően – automatikusan a kedvezményezett az, aki a továbbiakban rendelkezhet a szerződéssel. Ha kiskorú a kedvezményezett, akkor a kiskorú törvényes képviselője rendelkezhet a szerződésről.
    • Elhunyt a szerződő, nem volt kedvezményezett a szerződésen. Mi legyen a hagyatékátadó végzésben?

      Ha a szerződésen nem volt kedvezményezett, és amennyiben várhatóan lesz hagyatéki tárgyalás, annak végét meg kell várni, és utána be kell küldenie a jogerős hagyatékátadó végzés másolatát. A hagyatékátadó végzésben szerepelnie kell, hogy az adott szerződésről ki rendelkezhet. Kérjük, figyeljen rá, hogy a közjegyzőt előre kell értesíteni a Lakásszámláról, annak érdekében, hogy a szerződés adatait tőlünk kikérje. A hagyatékátadó végzésben a Lakásszámlát külön hagyatéki vagyontárgyként kell szerepeltetni, megnevezve, hogy ki örökli.

      Több örökös esetében, ha minden örökös közjegyző előtt, vagy két tanú által megerősített nyilatkozatban lemond egy örökös javára, akkor a megnevezett örökös rendelkezik a szerződéssel. A szerződés felmondása esetén lehetséges az is, hogy minden örökös külön rendelkezik személyes adataival kitöltött, aláírt és két tanúval hitelesített adatlapon, ebben az esetben az összes rendelkezést meg kell várnunk, és azt követően oszthatjuk fel és fizethetjük ki a szerződést.

      További információt a Tájékoztató örökösödés esetén dokumentumban talál.
    • Nem volt hagyatéki tárgyalás. Mit csináljak most?

      Összeghatártól függetlenül elengedhetetlen hogy lássuk, ki rendelkezhet a szerződés felett. Ha az örökhagyó után hagyatéki vagyon nem maradt, az öröklési rend megállapítása érdekében a közjegyző öröklési bizonyítványt állít ki.

      Öröklési bizonyítvány kérhető akkor is, ha hagyatékátadó végzést még nem hoztak, és a kérelmező igazolja az elhunyt szerződő utáni öröklési rendet, valamint több örökösként érdekelt esetén azt is, hogy az öröklés tekintetében jogi vita nincs.