-
Bankkártyával még a hónap vége előtt fizettem be a megtakarításomat, mégis csak a következő hónapra írták jóvá. Miért?
A Lakásszámlán jóváírás napja nem egyezik meg a bankkártyás fizetés indításának napjával. A jóváírás napja a Lakásszámlára beérkezés napja. Ennek az az oka, hogy az Ön által befizetett összeget a számlavezető bankja zárolja, azonban az összeg tényleges levonása csak később, a számlavezető banktól függően néhány napon belül történik meg.
Pl. ha az adott hónap 27-én fizetett bankkártyával, előfordulhat, hogy az összeg csak a következő hónap 02-án érkezik meg Lakásszámlájára.
Ugyanakkor a felénk elektronikusan indított, belföldi, 10 millió forint alatti egyedi forintátutalásokat pár másodperc alatt befogadjuk az év 365 napján, 0-24 órában, és a befizetett összeget a Lakásszámlán legkésőbb az átutalást követő munkanapon elszámoljuk.
-
Hogyan kaphatom meg az éves egyszeri Progresszív bónuszt?
Az éves Progresszív bónusz számításának alapja az adott megtakarítási évben elhelyezett betétösszeg, de maximálisan a havi megtakarítása tizenkétszerese vehető figyelembe. A jóváírható Progresszív bónusz mértéke minden megtakarítási évben 2,5%-kal növekszik.
A Progresszív bónusz összegét a megtakarítási idő alatt a kiutalásig elkülönítve kezeljük, a kiutalás után pedig a lakáscélú felhasználását igazolni kell.
-
Kérjük, használja a WebBankár szolgáltatásunkat. A felületen az aktuális információk és a számlatörténet megtekintése mellett, módosíthatja adatait, beküldheti a lakáscélú felhasználásról szóló dokumentumait, intézheti ügyeit, illetve befizetéseit is kezelheti. Amennyiben még nem rendelkezik WebBankár fiókkal
itt tud regisztrálni.
-
Meddig kell a szerződésemre beérkeznie a havi megtakarításoknak?
A havi megtakarításainak minden hónapban az adott hónap 13. napjáig kell beérkezniük annak érdekében, hogy a visszaigazolóban szereplő kiutalási időben tudja lakáscélra felhasználni a megtakarítását. Amennyiben havi rendszerességgel, de mindig később teljesíti befizetéseit, az a szerződés kiutalási időpontjának csúszásával járhat.
-
Miért kérik be mindig az adataimat a telefonban? A héten már harmadszor kell bediktálnom.
A szerződésre vonatkozó, részletes információt kizárólag a szerződő részére adhatunk. Ahhoz, hogy meg tudjunk győződni arról, hogy valóban a szerződő telefonál, a személyes adatok egyeztetésével az azonosítást minden esetben el kell végeznünk. Erre akkor is szükség van, ha rövid időn belül ugyanazzal az ügyintézővel kerül kapcsolatba.
-
Mikor jár le a szerződésem?
A szerződés lejáratának, azaz a kiutalásnak a feltételei módozatonként eltérőek, amelyekről az
Üzletszabályzat részletes leírást ad.
Akkor zárható le a megtakarítási időszak, azaz lesz kiutalható egy szerződés, ha az alábbiak együttesen teljesülnek:
- eltelt a módozat szerinti minimális megtakarítási idő,
- a teljes megtakarítás elérte a módozatban rögzített minimális megtakarítási hányadot,
- a szerződés elérte, vagy meghaladta a megadott értékszámot,
- Ön elfogadó nyilatkozatában kérte a kiutalást.
Az első három feltétel együttes teljesülése esetén a kiutalás időpontjáról, és a választható felhasználási lehetőségekről kiutalási értesítő levelet (AVISO) küldünk Önnek. Azt a formanyomtatványt is mellékeljük levelünkhöz, amelynek visszaküldésével elfogadhatja a kiutalást.
Amennyiben rendelkezik WebBankár jogosultsággal, a WebBankár fiókjában is lehetősége van elfogadni a kiutalási értesítő levelet.
A várható kiutalási dátumról érdeklődhet
elérhetőségeinken, illetve a
WebBankár fiókjában a szerződést érintő minden fontos információ megtalálható.
-
Mikor postázzák a számlakivonatomat?
Számlakivonatait gyorsan és környezetkímélő módon elektronikusan, a
WebBankár fiókja Üzenet menüpontján keresztül juttatjuk el Önnek, amennyiben elfogadta az eKommunikációs feltételeket.
Amennyiben nincs még
WebBankár regisztrációja, a számlakivonatot díjmentesen évente egyszer postázunk.
Áthidaló- és azonnali áthidaló kölcsön illetve betéti szerződések esetében a megtakarítási év lezárását követően, lakáskölcsön szerződések esetén pedig az aktuális hitelév lezárását követően küldjük meg Önnek a kivonatait.
Amennyiben számlakivonatát nem kapta meg, jelezze felénk, és ismét postázzuk. Fontos, hogy leveleinket a nyilvántartásunkban szereplő levelezési címre küldjük ki, ezért kérjük, ha a lakcíme és/vagy levelezési címe megváltozott, a változást követő 5 napon belül jelentse be vagy a
WebBankár fiókjában a belépést követően változtassa meg.
Számlatörténetét bármikor megtekintheti
WebBankár szolgáltatásunkon keresztül is, ahol emellett módosíthatja adatait, például lakcímét és/vagy levelezési címét is.
-
Mindig hivatkoznak az Üzletszabályzatra. Nekem olyan nincs. Hogyan kaphatnék?
-
Nem kaptam meg a csekkeket, elvesztek/megrongálódtak a csekkek. Hogyan pótolhatnám?
WebBankár felületünkön, telefonon, levélben vagy Ügyfélpontunkon jelezze, hogy csekket kér, és mi pótoljuk azokat.
-
Rózsaszín postai csekken befizethetem-e a megtakarításokat?
Nem, erre nincs lehetőség.
-
Szóltam a bankban, hogy minden hónapban menjen a pénz. Miért nem kérik?
A banki fizetési módok különbözőek, lehet átutalási megbízással és a csoportos beszedéssel is teljesíteni a befizetést.
Ha Ön rendszeres átutalási megbízást adott, és bankja azt nem teljesíti, akkor számlavezető bankja tud felvilágosítást adni ennek okáról.
Ha Ön csoportos beszedési megbízást adott, akkor arról először a számlavezető bankjának elektronikus visszaigazolást kell küldenie felénk a GIRO, bankközi rendszeren keresztül. Attól a hónaptól tudjuk a beszedést teljesíteni, amelyik hónap elején a bank visszaigazolása már rendelkezésünkre áll. Ezen kívül fontos, hogy a csoportos beszedés érvényesítésének napján elegendő fedezet legyen a számláján.
Átutalásos fizetési mód választása esetén a rendszeres átutalási megbízást a szerződéséhez tartozó számlaszám segítségével Önnek kell megadnia számlavezető bankjában vagy netbankon keresztül. (A szerződéséhez tartozó számlaszámát megtalálja a szerződés visszaigazolásán, belépést követően a WebBankár fiókjában vagy számlakivonatain.)
-
Miért nem akkor kezdődött a megtakarításom, amikor a szerződésemet megkötöttem?
A szerződés futamideje, megtakarítási idejének kezdete annak a hónapnak az első napja, amikor a számlájára a számlanyitási díjon felül beérkezett a módozat szerinti első teljes havi megtakarítás.
Ha például szerződéskötéskor csak a számlanyitási díjat fizette meg, és a megtakarításokat két hónap múlva kezdte el fizetni, akkor a megtakarítási idő a szerződéskötést követő két hónap múlva kezdődött.
-
Hogy tudhatom meg év közben, hol tartok a befizetésekkel?
Szerződése aktuális állapotát egyszerűen, kényelmesen figyelemmel kísérheti a WebBankár fiókján keresztül.
Emellett a TelefonBankárunk (06 1 411 8181) illetve Ügyfélpontunk (
1123, Budapest, Alkotás utca 55-61.) munkatársai is készséggel állnak rendelkezésére.
Felhívjuk figyelmét, hogy az évközi számlaforgalomról igazolás kiállítása díjköteles szolgáltatás, melynek díját a
Hatályos Díjtáblázat tartalmazza.
-
A csekken lévő számlaszámra átutaltam a havi megtakarításomat. Miért utalták vissza?
A csekken megadott számlaszám a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. központi számlaszáma, nem az Ön szerződésének egyedi számlaszáma, mivel a csekken befizetett összeget a csekkazonosító alapján könyveljük betétszámlájára.
Minden Lakásszámlához egy egyedi számlaszám tartozik, amit a szerződés visszaigazoláson, belépést követően a
WebBankár fiókjában vagy a számlakivonatán megtalál, kérjük, a jövőben átutalásait a szerződése egyedi számlaszámára indítsa el.
-
A számlakivonaton nem látom a ... havi befizetést. Miért?
Kérjük, először ellenőrizze a számlakészítés időpontját és azt, hogy a számlakivonat melyik időszak adatait tartalmazza.
- Ha az Ön befizetése azon időszak előtt vagy után történt, amelyre a számlakivonat vonatkozik, azt az adott számlakivonaton nem jelenítjük meg. Az aktuális számlatörténetét
WebBankár fiókjában tekintheti meg.
- Ha az adott időszakon belül történt befizetése nincs feltüntetve, akkor juttassa el hozzánk a befizetésről szóló bizonylat másolatát (csekk feladóvevény, átutalásról szóló bankszámlakivonat) és kérje az összeg lekönyvelését.
-
Állami támogatásra jogosult szerződésemre befizettem 240.000 forintot, miért nem kaptam meg a 72.000 forintos állami támogatást?
Állami támogatás kizárólag a 2018. október 17. napját megelőzően kötött Lakásszámlákra igényelhető. Ha az állami támogatásra jogosult Lakásszámlája megtakarítási idejét 2018. október 17-én, vagy azt követően meghosszabbította, vagy a havi vállalt megtakarítást megemelte, állami támogatás sem a meghosszabbított megtakarítási időre, sem a megemelt megtakarításra nem igényelhető.
A maximális állami támogatás igényléséhez fontos, hogy a megtakarításait időben, a periódus szabálynak megfelelően teljesítse. A periódus szabály lényege, hogy a megtakarítási évet 3 periódusra osztja, és az alábbiak szerint igényelhető az állami támogatás:
- A megtakarítási év első felében beérkezett összeg alapján, maximum 240.000 forint befizetéséig a teljes befizetés 30 százaléka igényelhető állami támogatásként.
- A 3. és 4. negyedévben a beérkezett összegre csak az éves megtakarításra járó teljes állami támogatás 25-25%-a igényelhető.
Ez azt jelenti, ha például Ön az utolsó negyedévben fizeti be a teljes évi megtakarítását, csupán az arra a megtakarítási évre járó állami támogatásnak a 25%-át fogja megkapni, azaz 72.000 forint helyett 18.000 forintot. Ezért különösen fontos, hogy mindig havi rendszerességgel helyezze el megtakarításait betétszámláján.
-
Ha hamarabb befizetem, amit vállaltam, hamarabb lejár a szerződésem?
A szerződése kiutaláshoz szükséges, minimális megtakarítási idő az Ön által választott módozattól függ. Hiába teljesíti előbb a vállalt összegeket, amíg a szerződés módozata szerinti minimális megtakarítási időszak nem telt el, a szerződés nem jár le.
Kérjük, hogy a befizetései ütemezésnél arra is figyeljen, hogy a rendszertelen, illetve az idő előtti befizetésekkel állami támogatás, illetve bónusz veszteség is érheti.
-
Mi az értékszám? Honnan tudhatom, hogy most mennyi?
Az értékszám az Ön megtakarítási teljesítményének mérésére szolgál, növekedésének üteme a megszolgált betéti kamattól függ, azaz a megtakarítások összegétől és azok elhelyezésének időpontjától. Az értékszám módozatban előírt szintjének elérése a kiutalás egyik feltétele. Ha Ön rendszeresen, minden hónap 13. napjáig teljesíti megtakarításait, akkor az értékszám a szerződésben rögzített futamidő végére eléri a kiutaláshoz szükséges mértéket. Az értékszám alakulásáról az évente küldött számlakivonatokban tájékoztatjuk, illetve folyamatosan tájékozódhat aktuális értékéről a
WebBankár fiókjában is.
-
Ha kevesebbet fizetek be, nem jár az állami támogatás/bónusz?
Ha kevesebbet fizet be, mint a vállat havi megtakarításának összege, a 2018. október 16-ig megkötött szerződések esetében az állami támogatást a tényleges befizetésekhez viszonyítottan megigényeljük, illetve a 2018. október 17-től kötött szerződések esetében a bónuszt is jóváírjuk szerződésén.
Ugyanakkor a Lakásszámlája betétösszege így elmarad az optimálistól, mivel kevesebb lesz a megtakarítása, emellett a kevesebb befizetett összegre kevesebb állami támogatás/bónusz igényelhető, tovább növelve az elmaradás mértékét. Az elmaradások miatt kitolódhat a megtakarítási időszak, illetve a kiutalás időpontja.