-
Mit tegyek, ha nem kaptam meg a kétfaktoros azonosításhoz vagy egyéb megerősítéshez szükséges SMS-t?
Ellenőrizze telefonján a spam, letiltott, blokkolt (készüléktől függően eltérő lehet a megnevezése) üzenetek között is a beérkező SMS-t.
Ellenőrizze, hogy a külföldi számról érkező üzenetek fogadása nincs-e letiltva (kimenő SMS-t kezelő szolgáltató magyar és külföldi telefonszámot egyaránt használ a küldés során).
Kapcsolja ki, majd be a telefonkészülékét.
Amennyiben dual SIM-es készüléket használ, tegye elsődlegessé azt a telefonszámot, melyre a SMS-t várja, vagy ha lehetséges, módosítsa úgy a beállításokat, hogy mindkét telefonszámra megkapja az üzeneteket.
-
Felmondási nyilatkozatomat beküldhetem a WebBankáron keresztül?
Igen, az Ügyintézés menüponton keresztül a Lakásszámla felhasználása gombra kattintva tudja elindítani a folyamatot.
(A funkció jelenleg kizárólag természetes személyek számára érhető el.)
-
Hol találom meg a meglévő szerződése(i)m részletes adatait?
Lakásszámlái megtekintéséhez a főmenüből válassza ki az "Ügyintézés" menüpontot, majd a "Szerződéseim" gombot. (A csoportos szerződések adatai a WebBankár felületén nem jelennek meg.) A navigációs sávon egyszerre legfeljebb három szerződés jelenik meg. Ha Önnek több szerződése van, akkor a "További szerződések" gombra kattintva, egy legördülő listából tudja kiválasztani azokat. Három vagy kevesebb szerződés esetén a "További szerződések" gomb helyett az "Új szerződés kötése" gomb jelenik meg a felületen.
-
Hol tudok befizetést kezdeményezni a szerződésemhez?
A főmenüből válassza ki az "Ügyintézés" menüpontot, majd kattintson a "Szerződéseim" gombra. A szerződéséhez tartozó "Egyszerűsített számlatörténet" panelen a "Befizetés" gombra kattintva indíthat befizetést a szerződésére. A befizetés indításához először töltse ki az "Összeg" mezőt a befizetni kívánt összeggel. A sikeres befizetésről a megadott e-mail címére értesítést küldünk.
Bankkártyás befizetés lakáskölcsön esetében, továbbá társasházak és lakásszövetkezetek számára a WebBankárból nem érhető el. Ebben az esetben a fundamenta.hu jobb felső sarkában található
„Bankkártyás fizetés” lehetőséggel biztosított a funkció.
-
Hol tudok nyilatkozni az elektronikus kommunikációs hozzájárulásomról?
Az elektronikus kommunikációval kapcsolatos hozzájárulásáról bejelentkezést követően a jobb felső sarokban található legördülő menüben szereplő "Adataim és azok módosítása" menüponton belül az "elektronikus kapcsolattartás" fülön nyilatkozhat.
-
Hol tudom bejelenteni a panaszomat?
Panaszbejelentéshez kérjük, hogy válassza a WebBankárban a "Kapcsolat" menüpontban található "Panaszbejelentés" opciót. Kérjük, hogy adja meg milyen témában szeretne panaszt tenni, valamint szerződésszámát és a panasz leírását.
-
Hol tudom megtekinteni üzeneteimet?
A fejlécben található boríték ikonra kattintva, vagy a főoldalon az "Olvasatlan üzenetek"->"Összes üzenet"-> "Üzenetek" felületen keresztül tudja megtekinteni a bejövő és kimenő leveleit is.
A 2020. november 18. előtti üzenetei pedig a főmenü „Információk” pontján belül a "Saját dokumentumok" között találhatók.
-
Hol tudom módosítani a WebBankárban a személyes adataimat?
Személyes adatainak módosításához kérjük, hogy a bejelentkezést követően válassza ki az "Adataim és azok módosítása" menüpontot a jobb felső sarokban található legördülő menüből. Ha olyan adatot talál, amelyet módosítani szeretne, kérjük, kattintson a "Módosítás" gombra. A sikeres adategyeztetést követően SMS formájában elküldjük a 8 számjegyből álló megerősítő kódját a rendszerünkben nyilvántartott mobiltelefonszámára, amit a "Visszaigazoló SMS" ablakban kell megadnia. Egyes adatok módosítását munkatársunk ellenőrzi, és ezt követően vezetjük át nyilvántartó rendszerünkben. Ezért az ellenőrzéssel érintett új, módosított adatokat a feldolgozást követően láthatja majd a WebBankár fiókjában.
-
Ki regisztrálhat a WebBankárba?
Abban az esetben regisztrálhat a WebBankárba, ha rendelkezik (vagy egy éven belül rendelkezett) olyan Lakásszámlával, amelynek Ön a szerződője, vagy van olyan hitelügylete a Fundamentánál, amelyben Ön adósként, vagy adóstársként szerepel.
-
Kiutalási nyilatkozatomat beküldhetem a WebBankáron keresztül?
Amennyiben van olyan szerződése, amelyre vonatkozóan a kiutalási nyilatkozatot elektronikusan be tudja küldeni, abban az esetben az "Ügyintézés" menüponton keresztül a "Kiutalási nyilatkozat" gombra kattintva tudja elindítani a folyamatot.
A kiutalási nyilatkozatot kizárólag postai úton tudja beküldeni, ha a szerződése korlátozás alatt áll (a rendelkezési jogáról lemondott pl. egy bank, vagy társasház javára).
-
Még nincsen WebBankár regisztrációm, hogyan kell regisztrálni a felületre?
Honlapunkon keresztül érheti el a WebBankár felületünket (www.fundamenta.hu, jobb oldalon felül található a WebBankár gomb). Itt tud regisztrálni, illetve a későbbiekben bejelentkezni már meglévő felhasználói fiókjába.
A regisztrációhoz szüksége lesz 8 számjegyből álló ügyfélszámára, melyet a számlakivonaton talál meg. A regisztrációban segít Önnek rövid tájékoztató oldalunk, melyet
ITT olvashat el. Amennyiben nem ismeri az ügyfélszámát, néhány személyes adat megadását követően megküldjük azt Önnek a nálunk korábban regisztrált e-mail címére. A regisztrációhoz szükséges információkat a
https://ebank.fundamenta.hu/elfelejtett-ugyfelszam weboldalon igényelheti.
-
Hogy tudom módosítani a WebBankárhoz használt jelszavamat?
A jelszómódosításhoz kérjük, hogy a bejelentkezést követően válassza ki a "Jelszó módosítás" menüpontot a jobb felső sarokban található legördülő menüből
-
Mi történik akkor, ha rosszul adom meg az ügyfélszámomat vagy a jelszavamat?
Hibás jelszó megadása esetén még további négy alkalommal tud próbálkozni. Amennyiben a lehetőségek száma elfogyott, a fiók felfüggesztésre kerül. Ha egy fióknak letelik a felfüggesztési ideje, azaz az 5 perc, azt követően újra próbálkozhat a bejelentkezéssel.
A felfüggesztések ideje minden további sikertelen próbálkozás után dinamikusan növekszik. Ebben az esetben kérjük, hogy az "Elfelejtett jelszó" funkciót használva igényeljen új WebBankár jelszót.
-
Milyen böngészőt használjak a WebBankár használatakor?
A javasolt böngésző: Chrome vagy Edge.
-
Milyen lehetőségeim vannak a lakásszámlám felhasználására?
Egy lakásszámla felhasználására több lehetősége is van, attól függően, hogy hol tart a szerződésének megtakarítási időszaka.
Az Ön számára elérhető és az igényeinek leginkább megfelelő opciókkal kapcsolatban segít a WebBankárban az Ügyintézés menüpontban található Lakásszámla felhasználása funkció. Itt először jelölje ki, melyik szerződését kívánja felhasználni, majd válassza a „Szeretném megismerni a lehetőségeimet” gombot, ahol egy interaktív kérdőív segíti Önt a döntésben.
(A funkció jelenleg kizárólag természetes személyek számára érhető el.)
-
Milyen személyes adatok szükségesek a regisztrációhoz?
A WebBankár felületre a 8 jegyű ügyfélszáma segítségével tud regisztrálni. Az ügyfélszámát a szerződését visszaigazoló levelünkben, illetve az éves számlakivonaton is megtalálja. A regisztrációhoz szüksége lesz továbbá a szerződéskötéskor megadott mobiltelefon számára is.
Amennyiben
nem ismeri ügyfélszámát kattintson ide és válassza ki az oldalon a "Nem ismerem az ügyfélszámomat" gombot, ahol a rendszerünkben nyilvántartott adatokkal beazonosítjuk Önt, és a korábban megadott e-mail címére továbbítjuk a regisztrációhoz szükséges információkat.
Ha a regisztrációt nem sikerül elvégeznie, kérjük, hívja
TelefonBankárunkat.
-
Milyen témákban írhatok üzenetet a WebBankárban a Fundamentának?
A WebBankár-ban elérhető üzenettípusok listáját megtekintheti a „
WebBankár bemutatása” oldalunkon.
Abban az esetben, ha Ön egy szerződés kedvezményezettjeként, vagy gyámként, gondnokként, esetleg meghatalmazottként kíván ügyet intézni, kérjük, használja honlapunkon a „
Kapcsolat/Írjon nekünk/Ügyfél vagyok” opciót, majd válassza ki az Ön szerepkörének megfelelő üzenetküldési lehetőséget: Ügyintézés kedvezményezettként vagy Ügyintézés gyámként/gondnokként/meghatalmazottként.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben Ön a hatályos jogszabályok alapján nem jogosult a szerződés adatainak megismerésére, kizárólag általános tájékoztatást nyújthatunk az Ön számára.
-
Nem sikerült a regisztrációm. Hogyan kérhetek segítséget?
Ha a regisztrációt nem sikerül elvégeznie, kérjük, hívja TelefonBankárunkat a +36 1 411 8181-es számon (munkanapokon 8:00 és 18:00 - szerdán 8:00 és 20:00 között).
-
Szerződésem részletes adatait kérdezem le, mit jelent az ábrán a piros pont?
A piros pont a szerződése aktuális egyenlegét mutatja meg.
-
Szerződésem részletes adatait kérdezem le, mit jelentenek az ábrán a szürke pontok?
Minden egyes szürke pont azt mutatja meg Önnek, hogy mekkora összegeben és mikor írtuk jóvá az állami támogatásokat a szerződésén.
(Az állami támogatások jóváírását 2017-től jelenítjük meg.)
-
Tudok-e szerződést kötni a WebBankár felületén?
Új szerződés kötése jelenleg nem lehetséges a WebBankár fiókjában.
-
Hogyan törölhetem a WebBankár regisztrációmat?
A regisztráció törléséhez kérjük, hogy a bejelentkezést követően válassza ki a jobb felső sarokban található legördülő menüből a "Regisztráció törlése" menüpontot.
-
Hogyan tudok kijelentkezni a WebBankárból?
Kilépéshez kérjük, hogy válassza ki a "Kilépés" menüpontot a jobb felső sarokban található legördülő menüből.
-
Hogyan tudok üzenetet küldeni a WebBankárból a Fundamentának?
A WebBankár felületen a fejlécben található boríték ikonra, vagy az "Olvasatlan üzenetek" csempén látható "Összes üzenet" feliratra kattintva éri el az "Üzenetek" felületet, ahonnan el tudja indítani az üzenetírást, illetve a bejövő és kimenő leveleit is itt tudja megtekinteni.
Új üzenet írásához kérjük, kattintson az "Új üzenet" gombra. Az üzenet elküldéséhez válassza ki a "Tárgy" mezőben az üzenet tárgyát, majd adja meg a szerződésszámot, illetve töltse ki az üzenet mezőt. Amennyiben képet vagy dokumentumot is szeretne csatolni üzenetéhez, kattintson a "Fájl csatolása" gombra. (Felhívjuk figyelmét, hogy .jpg, .jpeg, .png, .es és .pdf formátumú fájlok feltöltésére van lehetőség.) Végül az üzenet elküldéséhez kattintson a "Küldés" gombra.
Abban az esetben, ha Ön egy szerződés kedvezményezettjeként, vagy gyámként, gondnokként, esetleg meghatalmazottként kíván ügyet intézni, kérjük, használja honlapunkon a „Kapcsolat/Írjon nekünk/Ügyfél vagyok” opciót, majd válassza ki az Ön szerepkörének megfelelő üzenetküldési lehetőséget: Ügyintézés kedvezményezettként vagy Ügyintézés gyámként/gondnokként/meghatalmazottként.
-
Hogyan tudom igazolni a lakáscélú felhasználásomat a kifizetést követően a WebBankárban?
Az "Ügyintézés" menüponton keresztül a "Lakáscél igazolás" gombra kattintva tudja elindítani a folyamatot, amennyiben Önnek lakáscél igazolási kötelezettsége van. A lakáscél igazolás funkció jelenleg csak természetes személyeknek érhető el.
-
Hol találok bővebb információt a WebBankár rendszer használatáról?
-
Hol találom a személyes kapcsolattartóm elérhetőségeit?
A főoldalon a "Kapcsolattartó" csempén találja meg az információt, valamint a "Kapcsolat" menüponton belül a "Kapcsolattartó" gombra kattintva.
-
Hol találom a szerződéshez tartozó számla fizetési történetét, illetve a ki- és befizetéseket?
A főmenüből válassza ki az "Ügyintézés" menüpontot, majd kattintson a "Szerződéseim" gombra. A szerződéséhez tartozó "Egyszerűsített számlatörténet" felületen tájékozódhat a Lakásszámlához tartozó fizetési történetéről, valamint nyomon követheti a ki- és befizetéseket a Könyvelt tranzakciók között. A jóváírásokat zöld színnel jelöljük, a terheléseket piros színnel.