Fizetési nehézségek kezelése

Előre látható, vagy nem várt fizetési nehézsége adódott? Önnel is előfordulhat, hogy hitelét átmenetileg, vagy tartósan Önön kívül álló okokból nem tudja fizetni. A legfontosabb ilyen esetben, hogy mihamarabb, lehetőleg még a fizetési késedelmet megelőzően jelezze problémáját felénk elérhetőségeinken, hogy közösen megoldást tudjunk találni az Ön számára.

Mi történik, ha nem fizetem a hitelemet?

 


1.
Az Ön aktuális havi törlesztőrészletének minden hónap 11. munkanapjáig kell beérkeznie a Fundamentához.

2. Abban az esetben, ha az adott hónap 11. munkanapjáig nem érkezik be az aktuális havi törlesztőrészlete, a meg nem fizetett összeg hátraléknak minősül. A hátralékról értesítjük a hitelügylet valamennyi szereplőjét. A hátralékkal kapcsolatosan díjakat (pl. hitelkésedelmi díj) számítunk fel. Ez azt jeleni, hogy Önnek a következő hónapban, az esedékes törlesztőrészletén felül ezeket a díjakat is meg kell megfizetnie. A hátralékkal kapcsolatos díjak mértékét a mindenkori, aktuális Díjtáblázatunk tartalmazza.

3. Amennyiben Ön egymás után, 5 hónapon keresztül nem teljesíti a fizetési kötelezettségeit, az 5. hátralékos hónap 11. munkanapját követően a hitelügy minden szereplőjének elküldjük az utolsó fizetési felszólításunkat. Ebben a levélben ismételten felhívjuk a figyelmüket arra, hogy milyen jogkövetkezményekkel járhat a tartozás rendezésének további elmaradása.

4. Ha Ön egymás után, 6 hónapon keresztül nem tesz eleget a fizetési kötelezettségének, a 6. hátralékos hónap 11. munkanapján a hitelszerződését felmondjuk, és a felmondás tényéről értesítjük a hitelügyletben érintett valamennyi személyt. Fontos, hogy a szerződése felmondása esetén a teljes tartozását egy összegben kell megfizetnie. Amennyiben a felmondás után nem rendezi a teljes tartozását, úgy a követelésünket jogi úton érvényesítjük.

Kire lehet hátrányos hatással a törlesztőrészletek fizetésének elmaradása?

A késedelem miatt felmerülő hátrányos következmények a hitelügy valamennyi szereplőjét érinthetik, (Adóst, Adóstárs(ak)at, és a Zálogkötelezett(ek)et is), így javasoljuk, hogy fizetési nehézség esetén vegyen részt valamennyi szereplő a fizetési nehézség megoldásában.

Kérhetem a fizetés átütemezését?

Abban az esetben, ha a szerződése hátralékos, azaz van olyan törlesztőrészlete, amelynek a megfizetésével elmaradt, és ezt a hátralékot nem tudja egy-két hónapon belül rendezni, kérheti a fizetés átütemezését.

Természetesen akkor is élhet ezzel a lehetőséggel, ha Ön már most látja, hogy a jövőben átmeneti fizetési nehézségei adódnak.

Nem szeretném, ha felmondanák a hitelemet, milyen áthidaló megoldások vannak?

Minden ügyfelünknek egyedi, személyre szabott áthidaló megoldást kínálunk fizetési nehézségek esetére, ezért fontos, hogy mielőbb vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken.

Bővebb információt az áthidaló megoldásokról itt talál.

Milyen dokumentumokat kell benyújtanom?

Fizetési nehézség esetén, amennyiben előreláthatólag nem tudja hátralékát egy-két hónapon belül rendezni, az alábbi dokumentumok benyújtásával kezdeményezheti szerződése átütemezését:

 

Tájékoztatás az állami adósságrendezésről

Segítség kérése

Amennyiben a hitele törlesztését nem tudja teljesíteni, fizetési nehézségét jelezheti felénk elérhetőségeinken, ahonnan megkeresését továbbítják a fizetési nehézségekkel foglalkozó kompetencia központunkba.

 

TelefonBankár: 06 1 411 8181
WebBankár: Üzenet küldés
Levelezési cím: H-1922 Budapest

További információ